نقد اخبار روز *م.گونش

 

*ایرنا- بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارزرا برای امروز(پنجشنبه) اعلام کرد که بر این اساس نرخ ۱۶ ارز درمقایسه با دیروز افزایش ونرخ ۱۷ ارزکاهش یافت.نرخ بقیه ارزها نیزنسبت به روزگذشته ثابت ماند.

ارک- درحال حاضر تغییرات بازار ارز به عنوان شاخص اصلی ارزیابی وضع اقتصادی کشور تلقی
می شود. ولی با رشد اقتصادی بتدریج تغییرات در حوزه بورس این نقش را بعهده خواهد گرفت.

 

*مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز در سی و امین هفته از پویش الف – ب، ایران در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان رضوی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان  این ظرفیت را دارد که در آن از نیروگاه‌های بادی استفاده بیشتری برای تولید برق شود، گفت: استفاده از نیروهای تجدیدپذیر امروزه در سطح دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است.

ارک – امید است ظرفیت های آذربایجان شرقی نیز که  در بوته فراموشی بسرمی برد، مورد توجه باشند ودر برنامه های  سرمایه گذاری دولتی و خصوصی قرارگیرد. اگر اینگونه باشد، روند مهاجرت ها تغییر می یابد.

 

*نخست وزیر سابق ژاپن برای پاسخ به سئوالاتی درباره تخلفات مالی احتمالی در دوران نخست وزیریش به دادگاه ژاپن فراخوانده شد.

ارک – پاسخگوئی خوبست بشرطی که واقعی باشد. تا راه های سـو استفاده ها و اختلاس ها مسدود گردد.

 

*ایسنا – استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که در حال حاضر ظرفیت ناوگان اتوبوس‌رانی تبریز با جمعیت دو میلیونی آن، تنها ۶۰۰ دستگاه است که نصف ظرفیت مورد نیاز است، خاطرنشان کرد: از مجموع ظرفیت موجود نیز بیش از ۷۰ درصد فرسوده است که نیاز به نوسازی دارد.

ارک – وسایل حمل و نقل فرسوده عامل آلودگی محیط زیست نیز می شود. بنابراین تسریع و پیگیری  نوسازی و تکمیل ناوگان اتوبوس رانی تبریز، از اولویتها بشمار می رود.

 

*ایسنا- آذربایجان شرقی رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور تپه تاریخی الله‌قلی لیلان در شهرستان ملکان را ظرفیت ویژه شمال‌غرب کشور در راستای توسعه گردشگری فرهنگی و تاریخی عنوان کرد.

ارک – بهتر است اطلاعات مربوط به تپه های فوق  به مردم نیز داده شود تا با آگاهی از میراث فرهنگی خود مطلع گرددند و در برنامه های گردشگری خویش مدنظر قراردهند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا