سهم ۲۰ درصدی عشایر آذربایجان شرقی در تولید گوشت قرمز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به سهم عشایر استان در تولید ۲۰ درصد از گوشت قرمز، افزود: عشایر، جامعه‌ای بسیار پرتلاش و زحمتکش محسوب می‌شود که نقش موثری در امنیت غذایی و بی نیازی کشور به برخی محصولات کشاورزی و دامپروری ایفا می‌کند لذا دستگاه‌های اجرایی باید تلاش‌های خود را برای خدمت رسانی هر چه بیشتر به آن‌ها افزایش دهند.

به گزارش ارک خبر،اکبر فتحی در نشست صمیمی با خادمان عشایر استان با اشاره به وضعیت اقتصادی و کشاورزی کشور، گفت: نوسانات ارزی که در کشور باعث نابسامانی وضعیت اقتصاد شده است، کاملا برای مردم قابل لمس است؛ با توجه به نگرانی‌های مقام معظم رهبری از بابت کوچک شدن سفره مردم، بخش کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن مثل حوزه امور عشایر که مستقیم در جبهه تولید فعالیت می‌کند و حدود ۹۵ درصد سفره مردم را تامین می‌کند، سعی دارد تا فعالیت خود را بیشتر از گذشته گسترده کند و با شرایط جنگ وارد این مساله شود.

وی با تاکید بر مدیریت جهادی گفت: امروز باید با این دیدگاه وارد عرصه تولید شد و اقدامات لازم را در حوزه‌های مختلف کشاورزی، با روحیه جهادی انجام داد.

وی با بیان این‌که مرغ زنده در تمامی شهرستان‌های استان با قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه می‌شود، گفت: اجرای قوانین و کنترل بیش از پیش در تنظیم بازار قیمت مرغ باعث شد تا در ۱۰۰ درصد استان، مرغ با قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه شود.

فتحی افزود: جهاد کشاورزی همواره حامی تولید کننده بوده است اما در مواقعی باید از قوانین سفت و سخت استفاده شود تا آسایش جامعه بر هم نخورد و مردم همواره در اولویت باشند.

وی تاکید کرد: سفره مردم فقط شامل گوشت مرغ نیست بلکه شامل موارد دیگر مثل گوشت قرمز، تخم مرغ و لبنیات هم می‌شود که باید با مدیریت دقیق و قانونی در کنار حمایت از تولید کننده، اجازه سوء استفاده به برخی افراد سودجو داده نشود.

وی افزود: تشکل‌های حوزه امور عشایر از بدو تاسیس، با خرد جمعی و تشکیل تعاونی‌ها، وظیفه خود را زیر نظر مدیرکل امور عشایر استان به درستی ایفا می‌کنند؛ نقش عشایر در تولید محصولات کشاورزی بی بدیل است و عرضه مستقیم محصولات با تعیین مکان‌هایی در مراکز شهرها توسط اداره امور عشایر، می‌تواند در تنظیم قیمت‌ها مؤثر باشد و نقش خود را در جامعه ایفا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذبایجان شرقی با تاکید بر شرایط موجود اقتصادی، گفت: ورود و اجرای عادی وظایف در چنین شرایطی درست نیست و باید از تمام توان و ظرفیت کارشناسان، مسئولان، کشاورزان، دامداران و تولید کنندگان استفاده شود و از کارهای خلاقانه، ابتکاری و علمی حمایت شود تا در شرایط بحرانی توان کنترل و مدیریت بحران وجود داشته باشد.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، در پایان این نشست ضمن تجلیل از تعدادی از خادمان عشایر استان، نمازخانه، مهمانسرا و سالن جلسات اداره کل امور عشایر استان که بازسازی و نوسازی شده است با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و مدیرکل امور عشایر استان افتتاح و از فروشگاه عشایر استان نیز بازدید شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا