نقد اخبار روز *م.گونش

*ایسنا- استاندار آذربایجان شرقی با محکوم کردن اظهارات مداخله جویانه رییس جمهور ترکیه، گفت: ایران، کشوری با تاریخ پرافتخار و باشکوه است که وحدت و یکپارچگی در میان اقوام آن موج می‌زند.
ارک – پاسخ اظهارات و اقدامات اگر با رعایت اصول و قواعد ذیربط باشد، مفید خواهدبود . روابط حسنه با همسایگان را مقامات بهتر از افراد غیر مسئول می توانند تنظیم کنند.لذا اظهارات غیر مسئولانه مضر مینماید.

*ایسنا – عضو هیئت علمی گروه صنایع شیمیایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تبریز: اگرچه سرکه حاوی اسیداستیک بوده و اسیدها می‌توانند ویروس‌ها را غیرفعال کنند، اما سرکه‌ای که در فروشگاه‌ها و در دسترس مردم است کاملا رقیق شده بوده و قابلیت ضدعفونی ندارد و برای ضدعفونی سطوح بهتر است بسته به نوع سطح از محلول های آب و صابون یا محلول رقیق شده مایع سفید کننده و یا الکل ۷۰ درصد استفاده شود.
ارک – بهتراست در صدا و سیما برای آگاه سازی مردم،  برنامه خاص کرونا ایجاد شود. واقعیت این است که اغلب مردم سرکه های موجود در بازار را ویروس کش می دانند. خدا می داند، چه تعداد از مردم از طریق اینگونه ناآگاهی ها تاکنون آسیب دیده اند.

*ایرنا – سرگئی لاوروف وزیرامورخارجه روسیه ضمن حمایت از موضع ایران در برجام گفت: ازمواضع کشورهایی که می خواهند علاوه بر موضوع هسته ای مسائل دیگر را وارد کنند، حمایت نمی کنیم. برجام نباید مورد بازنگری قرار گرفته و در آن مسائل دیگر مطرح شود. وی همچنین آمریکا را مسبب وضعیت فعلی دانست.
ارک- به طبعیت از عقل عمومی، عقل سیاستمداران نیز کامل نیست. سیاستمدارانی چون، ترامپ،  گاها تک سنگ هایی مثل خروج از برجام به چاه سیاست  می اندازند که صد عاقل تاکنون قادر به در آوردن آن نشده اند.

*ایرنا – به دنبال رد شدن دادخواست مورد حمایت دونالد ترامپ از سوی دیوان عالی آمریکا که در آن خواستار ابطال پیروزی جوبایدن شده بود، وی همچنان بر توهم تقلب درانتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اصرار می ورزد.
ارک – بالاخره پول زبان بسته باید در جاهای بامورد و بی مورد خرج می شود.

*ایرنا- نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعضای جمهوریخواهی را که خواستار ابطال نتیجه انتخابات در چهار ایالت شده بودند، مایه ننگ کنگره توصیف کرد.
ارک – این هم روی ننگ های دیگر کنگره و جمهوری خواهان آمریکا.

*ایرنا- معاون اقتصادی رییس جمهوری از اختصاص مبلغ یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات به واحدهای فرهنگی و هنری آسیب‌دیده از کرونا خبر داد.
ارک- امیدوار است، در توزیع  این تسهیلات عدالت رعایت شود.

*ایرنا – مدیرکل دفتر جمعیت و نیروی کار مرکز آمار ایران با بیان اینکه بازار کار در ایران به شدت به شرایط فصلی وابسته است، گفت: در تابستان امسال از ۶۲ میلیون نفر جمعیت سن کار در ایران ۴۱.۸ درصد در بازار کار فعال بودند.
ارک – گویا در حدود ۳۶میلیون نفر در تابستان امسال غیر فعال بوده اند. این رقم درحد آماری تاسف بار، ولی سطح جامعه قابل تامل و رسیدگی می باشد. کارشناسان می توانند تصور کنند که در درون خانوار های بیکار چه اتفاقی افتاده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا