ارز ۴۲۰۰ تومانی، صنعت دارو را نابود کرده است

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: تزریق ارز ۴۲۰۰ تومانی به حوزه تولید دارو، منجر به نابودی توسعه و سرمایه گذاری صنعت دارو شده است.

به گزارش ارک خبر، محمود نجفی عرب، امروز در هجدهمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، اظهار داشت: ۹۷ درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و حداکثر حدود ۳۰ درصد ارز ۴۲۰۰ تومانی در حوزه تولید دارو هزینه می‌شود و بقیه ارز مورد نیاز تولید دارو ارز نیمایی است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: بر این اساس فقط مواد اولیه و مواد اکتیو تولید دارو مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌شود و به همین دلیل این موضوع زیان هنگفتی را به حوزه تولید دارو وارد کرده است.

نجفی عرب ادامه داد: از آنجا که تهیه ماشین آلات و قطعات یدکی تولید دارو و در مجموع سرمایه گذاری در بخش تولید دارو، بر مبنای ارز نیمایی انجام می‌شود و در مقابل کالاهایی که در حوزه دارو تولید می‌شود باید بر مبنای ارز ۴۲۰۰ تومانی فروخته شود در نتیجه در ۲ سال گذشته نرخ استهلاک سرمایه گذاری به شدت افزایش یافته و بنابراین در حوزه تولید دارو هیچ سرمایه گذاری انجام نشده است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: در مجموع ارز ۴۲۰۰ تومانی که در حوزه تولید دارو تزریق می‌شود منجر به نابودی توسعه و سرمایه گذاری صنعت دارو شده و آسیب زیادی به این بخش وارد کرده است.

وی افزود: بنابراین اگر در بودجه سال ۱۴۰۰ باز هم به تولید دارو ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص یابد مشکلات تولید در بخش دارو به صورت کاملاً جدی افزایش می‌یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا