نایب قهرمانی ایران در رقابت های کشتی آزاد نوجوانان جهان

خبرگزاری ارک ـ رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان، در پنج وزن دوم امروز (یکشنبه) در شهر سارایوو کشور بوسنی و هرزگوین پیگیری شد و چهار نماینده ایران به دیدار رده بندی راه یافتند.
نتایج کشتی گیران کشورمان در رقابت های مقدماتی روز دوم به شرح زیر است:
در وزن 46 کیلو گرم امیر پرسته در دور اول استراحت داشت در دور دوم مقابل آلکسی کوپایف از روسیه با نتیجه 5 بر 3 بازنده شد. پرسته با توجه به راهیابی کشتی گیر روسیه به فینال در گروه بازنده ها ابتدا با نتیجه 14 بر 4 روبرتو الخاندرو از مکزیک را شکست داد و سپس با نتیجه 6 بر 4 از سد آرسن هاریتونیان از ارمنستان گذشت و به دیدار رده بندی راه یافت. حریف وی در این دیدار دیلان دمیلیو از آمریکا است.
در وزن 54 کیلو گرم حامد رحیمی بعد از استراحت در دور نخست در دور دوم با ضربه فنی کشتی گیر مقدونیه سیجی فولهو را شکست داد. رحیمی در دور سوم به مصاف بانازیک از لهستان رفت. رحیمی بعد از یک زیر و خاک کردن حریف مایه فیتله را جمع کرد تا 8 بر صفر جلو بیافتد. در ادامه با یک زیر دیگر در کمتر از 2 دقیقه حریف را ضربه کرد. رحیمی برای رسیدن به فینال باید در نیمه نهایی تاکوتو اوتوگورو از ژاپن سر شاخ می شد. رحیمی در این کشتی در همان ابتدا روی پل رفت و بعد هم با بارانداز های پیاپی 10 بر صفر بازنده شد و به دیدار رده بندی رفت. وی باید برای کسب مدال برنز با گئورگ آبرامیان از اوکراین مسابقه دهد.
در وزن 63 کیلو گرم احمد مهدیزاده که در دور نخست استراحت کرده بود در دور دوم به مصاف ماسوتی از ایتالیا رفت که توانست در یک کشتی راحت 10 بر صفر حریف ایتالیایی خود را شکست دهد. حریف بعدی مهدی زاده دمیرل از ترکیه بود که با نتیجه 10 بر 4 برنده شد. تا راهی نیمه نهایی شود. حریف وی در نیمه نهایی کشتی گیر آمریکایی ورک لین بود. کشتی پایاپای و نزدیکی بود که در ثانیه های پایانی مهدیزاده با کنده کشی حریف روی پل رفت و کشتی را که 5 بر 5 برنده بود را 9 بر 5 واگذار کرد و از رسیدن به فینال باز ماند. مهدیزاده برای کسب مدال برنز باید به مصاف واسیلی دیاکونوف از مولداوی برود.
در وزن 76 حامد منافیان در دور نخست با دیمور مگنیش از گرجستان کشتی گرفت که در یک رقابت سخت توانست 8 بر 7 برنده باشد. حامد منافیان در مرحله بعد در حالیکه با آرنج مصدوم به روی تشک آمده بود، توانست کشتی گیر هندی را 8 بر 6 شکست دهد و راهی مرحله بعد شود. حامد منافیان در یک چهارم نهایی مقابل کشتی گیر قزاقستان میخوک بوف در یک رقابت کاملا برتر با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید. وی با این پیروزی در نیمه نهایی به کشتی گیر قدرتمند روسها برخورد کرد و در نهایت با نتیجه 13 بر 2 بازنده شد و به دیدار رده بندی راه یافت. حریف وی در این مسابقه آهلیمان گولیف از آذربایجان است.
در وزن 100 کیلو گرم نعیم حسن زاده در دور نخست استراحت کرد و در دور دوم مقابل سانس از کانادا روی تشک رفت. حسن زاده در یک کشتی آسان توانست 11بر صفر به برتری برسد. دومین حریف حسن زاده نینی مویا از ژاپن بود. حسن زاده در وقت اول در حالیکه 2 بر یک عقب بود با یک فن کمر زیبا 4 امتیاز گرفت. در تایم دوم اما این کشتی ژاپنی بود 3 امتیاز پیاپی گرفت و کشتی در امتیاز 5 مساوی شد. اگر چه نعیم با همین نتیجه برنده بود اما در آخرین لحظات با یه خاک دو امتیاز گرفت تا 7 بر 5 برنده باشد. او برای رسیدن به نیمه نهایی باید از کشتی گیر روسیه می گذشت که در یک کشتی سخت و با ناداوری کشتی را 10 بر 8 واگذار کرد. حسن زاده با توجه به شکست کشتی گیر روسیه در نیمه نهایی مقابل کشتی گیر آمریکا از رسیدن به مدال باز ماند.
دیروز و در پنج وزن نخست تیم ایران صاحب 2 مدال نقره و دو مدال برنز شده بود.
با راه یابی چهار نماینده ایران به دیدار رده بندی و احتساب امتیازهای کسب شده، نایب قهرمانی تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران در رقابت های یاد شده، مسجل شد. روسیه به عنوان نخست این رقابت ها دست یافت.

منبع: ایرنا

دکمه بازگشت به بالا