کرونا حدود یک و نیم میلیون شاغل بخش گردشگری ایران را بیکار کرد

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بیش از یک و نیم میلیون نفر در حوزه گردشگری کشور فعالیت داشتند که بخش اعظم این شمار هم اکنون به خاطر شیوع کرونا بیکار قطعی و یا خانه‌نشین شده‌اند.

علی اصغر مونسان روز شنبه در حاشیه مراسم آغاز احیای فضای سبز مجموعه تاریخی باغ خونی در مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برآورد انجام شده تا پایان شهریور ماه امسال میزان خسارت وارده ناشی از کرونا به صنعت گردشگری کشور بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال بوده است که بسیار سنگین است.

او ادامه داد: موضوع کرونا و شیوع آن یک موضوع عالم گیر بود که صنعت گردشگری همه کشورها از جمله ایران را دچار چالش جدی کرد.

وزیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در خصوص برنامه‌های طراحی شده برای خروج صنعت گردشگری کشور از رکود موجود گفت: فعلا همه برنامه‌های این وزارتخانه در این رابطه با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنظیم می شود.

مونسان با اشاره به این که بعد از پایان موج دوم شیوع کرونا در کشور برنامه سفرهای هوشمند را برای قوت دوباره صنعت گردشگری در دستور کار داشتیم افزود: وزارت بهداشت با توجه به شرایط شیوع بیماری در آن زمان و ضرورت حفظ سلامتی مردم توقف این برنامه را خواستار شد.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز طرحهای رونق گردشگری در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آماده است اما فعلا تامل می‌کنیم تا با آمدن واکسن، موج فعلی این بیماری تا حدوددی کنترل شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این که بیماری ناشی از ویروس کرونا همچنان در جهان ادامه دارد افزود: امید داریم با ضعیف شدن این ویروس در سال آینده شاهد شروع مجدد برنامه‌های گردشگری در دنیا و کشورمان باشیم.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۶۵۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۵۳ هزار و ۲۷۳ نفر را در کشورمان گرفته است.

همچنین تاکنون ۸۶۵ هزار و ۴۷۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

بر همین اساس ایران هم‌اینک در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا