انواع کیت‌های «الایزا» در یک شرکت دانش بنیان تولید شد

انواع کیت‌های تشخیص طبی از نوع الایزا در کشور توسط شرکتی دانش‌بنیان تولید شد تا کادر پزشکی با این تولیدات به درمان بیماران ورود کنند.

به نقل از معاونت علمی و فناوری، یک شرکت دانش بنیان از سال ۸۴ فعالیت خود را در حوزه تولید کیت‌های تشخیص طبی از نوع الایزا آغاز کرد. این کیت‌ها در ۲ نوع کیت‌های ۹۶ و ۱۹۲ تستی به بازار عرضه شد و در مدت کوتاهی به دلیل کیفیت بالا جایگاه خود را در بازار پیدا کرد.

به گفته افشین تاجدین مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، کیت‌های تشخیص طبی این شرکت با سرعت بالایی جانشین محصولات مشابه خارجی شد و در حال حاضر بیش از ۷۰ نوع کیت تشخیصی الایزا برای شناسایی بیماری‌های مختلفی در این مجموعه فناور تولید می‌شود.

وی افزود: کیت‌های تولیدی مجموعه ما برای تشخیص انواع بیماری‌های عفونی، ناهنجاری‌های هورمونی، مارکرهای سرطانی و غیره تولید شده است و در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این فعال فناور ادامه داد: پنل تیروئیدی یکی از محصولات تولیدی ما است. این نوع پنل یکی از پنل‌های کامل موجود در بازار است که شستشوی یک مرحله‌ای یکی از مزیت‌های آن به شمار می‌رود. پنل باروری هم محصول دیگر شرکت است که در اختیار جامعه پزشکی قرار دارد.

تاجدین همچنین بیان کرد: پنل مارکرهای سرطانی، پنل بیماری‌های عفونی، پنل کم‌خونی، پنل استروئیدی، پنل متابولیسم کلسیم و استخوان، پنل قلبی، پنل دیابت و پنل الکترولیت‌ها از دیگر محصولات دیگر شرکت است.

وی در ادامه تاکید کرد:در این شرکت توانستیم با کمک یک شتابدهنده‌ اختصاصی در همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا، با همت دانشمندان و نخبگان ایرانی اولین کیت تشخیصی بیماری کوید – ۱۹ را طراحی کنیم و به تولید انبوه برسانیم. محصولات این شرکت نیاز کشور در این زمینه را مرتفع کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا