۶۷ درصد پرستاران آذربایجان‌شرقی در تبریز فعالیت دارند

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر ۶۷ درصد از مجموع جامعه پرستاری این استان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و خدمات پرستاری شهر تبریز فعالیت دارند.

 عبدالله صفری  در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز مجموع پرستاران آذربایجان شرقی را هشت هزار و ۳۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد افزون بر پنج هزار و ۵۰۰ نفر در مراکز درمانی کلانشهر تبریز مشغول فعالیت هستند و بقیه در سایر شهرستان ها به ارایه خدمات پرستاری به مردم استان مشغول می باشند.

وی با بیان اینکه پرستاران در خط مقدم بیماری کرونا قرار دارند، افزود: حدود یک سال است که ما درگیر بحران کرونا هستیم و تمام اعضای کادر درمان و در راس آنها پرستاران در خط مقدم این بیماری فعالیت دارند و هرگز ذره ای در ارایه خدمات هود کوتاهی نکرده اند.

صفری اظهار داشت: پرستاران آذربایجان شرقی و به خصوص شهر تبریز به رغم محدودیت ها و مشکلات معیشتی و مالی، تلاش های فراوانی در جهت تامین سلامت جامعه انجام می دهند و حتی یک نفر نیز از کادر درمان ترک خدمت طی دوره کرونایی نکرده است که یان افتخاری بزرگ برای نظام سلامت کشور و استان به شمار می رود.

وی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد سه هزار نفر از جامعه پرستاری آذربایجان شرقی به بیماری کویید ۱۹مبتلا شده اند و متاسفانه تاکنون تعداد پنج نفر شامل خانم ها نوشین اکبری، فرناز کیهان، فرح نساء فتحی پور و آقایان اکبر امیریان و ابراهیم خلیلی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

صفری افزود: در حال حاضر تعداد حدود ۸۰ نفر از کادر پرستاری آذربایجان شرقی نیز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در قرنطینه کامل به سر می برند که تغییر این آمار به صورت روزانه و حتی ساعتی بسیار محتمل است.

وی حرکت‌های نمادین برای قدردانی از کادر درمان و پرستاری را خوب توصیف کرد و در عین حال یادآور شد: ما باید به سمت حرکت‌های ملموس تر برویم و از شهرداری تبریز می خواهیم، نمادی منحصر به فرد در مورد پرستاران در شهر ایجاد کند.

صفری گفت: شهرداری تبریز و مناطق تابعه آن در دوران کرونا زحمات زیادی متحمل شده اند و ما از نزدیک شاهد این تلاش ها بودیم که جای قدردانی دارد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا