پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند

استاندار آذربایجان‌ شرقی با قدردانی از جان‌فشانی کادرهای درمانی، گفت: پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند.

استاندار آذربایجان‌ شرقی با قدردانی از جان‌فشانی کادرهای درمانی، گفت: پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند.

محمدرضا پورمحمدی در دیدار با مدیران جامعه پرستاری استان به مناسبت روز پرستار، افزود: شیوع کرونا ثابت کرد که بخش بهداشت و درمان بسیار مهم است و باید جایگاه آن بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: پزشک و پرستار لازم و ملزوم هم هستند و باید کنار هم قرار گیرند تا جان انسان‌ها را نجات دهند.

وی اظهار کرد: با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها، بیماری کرونا در کشور به خوبی مدیریت شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی نیز بر این موضوع صحه گذاشت.

پورمحمدی با تاکید بر این‌که وظیفه‌شناسی پرستاران قابل تقدیر است، گفت: در شرایطی که همه از حضور در کنار بیماران کرونایی ترس و واهمه داشتند کادر درمان شبانه‌روز برای درمان و بهبود بیماران تلاش کردند.

وی با اشاره به برخی گلایه‌های پرستاران در خصوص مسائل شغلی و مالی، اضافه کرد: متاسفانه در مجامع تصمیم‌گیر، صحبت‌های کادر درمان به خوبی شنیده نشده است و از این رو تفاوت‌هایی وجود دارد.

وی با اشاره به بیانات صبح امروز رهبر معظم انقلاب در خصوص رسیدگی به مشکلات پرستاران، گفت: با توجه به فرمایش رهبری معضل پرستاران حل خواهد شد و این نشان از توجه رهبری به این قشر زحمت‌کش دارد.

رئیس سازمان نظام پرستاری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار از اشتغال ۹۰۰۰ پرستار در مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: آذربایجان شرقی جزو استان‌های پیشرو و اثرگذار در حوزه پرستاری است.

محمد ارشدی با بیان این‌که جامعه پرستاری از برخی مشکلات مزمن رنج می‌برد که با شیوع بیماری کرونا بیشتر نمایان شده است، افزود: مهم‌ترین مشکل این حوزه، کمبود نیروی انسانی است، به نحوی که در حال حاضر به ازای هر تخت در آذربایجان شرقی، ۱.۲ پرستار داریم که نصف ظرفیت مورد نیاز است.

وی با اشاره به جذب ۱۳۰۰ پرستار در مراکز درمانی استان در سال جاری، گفت: این تعداد نیرو جوابگوی نیازها نیست و هم‌اکنون ۴۰۰۰ نفر کمبود نیرو داریم که این مشکل موجب خستگی و فرسودگی کادر پرستاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که این مشکل به طور اساسی حل نشود با توجه به ادامه بیماری کرونا و حرکت جامعه به سمت سالمندی در آینده با بحران‌های بعدی مواجه خواهیم شد.

ارشدی، تبعیض در مسائل مالی و شغلی را از دیگر مشکلات جامعه پرستاری عنوان کرد و گفت: انتظار جامعه پرستاری، حذف تفاوت‌های پرداختی و اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور برای جامعه پرستاری است.

به نقل از روابط عمومی استانداری، وی هم‌چنین همکاری، حمایت و مساعدت مدیریت استان در ارائه تسهیلات قانونی به جامعه پرستاری را خواستار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا