بارش برف و کاهش دما در آذربایجان شرقی از روز چهارشنبه

اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با صدور هشدار جوی(سطح زرد) از پیش‌بینی نفوذ سامانه بارشی به استان و بارش برف از اوایل روز چهارشنبه سوم دی ماه، آبان خبر داد.

به گزارش ارک خبر به نقل از ایسنا،در این اطلاعیه آمده است: با نفوذ این سامانه بارشی به استان، بارش برف و مه، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید، کاهش محسوس دما(به ویژه از روز پنجشنبه) در استان پیش‌بینی می‌شود.

همچنین، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ای، کولاک برف، یخبندان و اختلال در تردد شهری و جاده‌ای از جمله مخاطرات این سامانه بارشی خواهد بود، از این رو دستگاه‌های مربوطه باید اقدامات پیشگیرانه در مورد برف‌روبی معابر، گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی را انجام دهند.

در این اطلاعیه توصیه شده است: هم‌استانی‌ها از سفرهای غیرضروری (در صورت ضرورت، قبل از اقدام به حرکت از وضعیت جوی و مسدود نبودن جاده‌ها کسب اطلاع شود) خودداری کرده و با رعایت نکات ایمنی، تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیرچرخ به همراه داشته باشند؛ همچنین به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کرده و در مصرف حامل‌های انرژی صرفه جویی کنند.

بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان، تمامی نواحی به ویژه نیمه شمالی استان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار خواهد گرفت؛ این سامانه بارشی، روز جمعه پنجم دی ماه، استان را ترک می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا