آذری نه آذربایجان * نوشته محمد اشراقی

آذری نه آذربایجان

*مدیرمسئول – محمّد اشراقی
کسانی هستند که بجای مساعدت به مردم، گرفتاری های جامعه را بیشتر می کنند. اخیرا در رادیو و تلویزیون ایران، شنیده شده که نام (اذر بایجان شرقی) را (آذر شرقی) یا نام( آذربایجان غربی) را (اذر غربی) می گویند.
قبلا گفته شده که نام کشور ،  نام استانها،  شهرها،  روستاها و حتی نام خانواده ها نزد علاقمندان این نهاد ها از احترام و تقدس خاص  برخوردار است.  لذا به مجریان رادیو و تلویزیون که نام آذربایجان را به غلط( اذری)
می گویند،  باید گفت  که حداقل نیمی از جمعیت ایران با نام آذربایجان علایق عاطفی دارند. مجریان محترم حتما می دانند که نام استان آذربایجان نام پسر بچه یا دختر بچه نیست که برای شیرین کاری کوتاهش کنند. البته اگر خوشبینانه برخورد شود
می توان تصور کرد مجریان می خواهند نسبت به دو استان اذربایجان شرقی و آذر بایجان غربی و استانهای اردبیل و زنجان، ابراز صمیمیت کند و نامشان را با تخفیف ذکر نماید.
مثل اینکه  بجای اسم دوستشان (عصمت) می گویند (عصی)!.یا بجای (اصفهان) می گویند (اصی)! وبجای (شیراز) می گویند (شیر)!
ولی دوستان مجری باید بدانند که نام آذربایجان نزد مردم ذیربط مثل نام ایران دارای حرمت وتقدس خاص می باشد. وحتما راضی نیستند که نام استان هایشان  بی جهت تغییر داده شود و یا کوتاه گردد.
باور این است که اهالی دهات اذربایجان هم نسبت به نام دهات خود تعصب دارند و به  تغییر و کوتاه شدن نام آنها رضایت نمی دهند.
امید است مبتکران این نوع اقدامات غیر لازم و نامعقول عنایت نمایند و از ناراضی تراشی خودداری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا