کرونای جدید با قدرت انتقال ۷۰ درصد در انگلیس رصد شد

شاخه جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس شیوع یافته که قابلیت انتقال آن ۷۰ درصد بیشتر از بقیه شاخه ها است و تاکنون در دانمارک، هلند واسترالیا نیز رصد شده است.

به نقل از فرانس۲۴، چند کشور اروپایی پروازهای خود به انگلیس را متوقف کرده اند زیرا یک شاخه جدید ویروس کرونا در این کشور رصد شده  که سریع تر انتقال می یابد.

شاخه جدید ویروس کرونا در دانمارک، هلند و استرلیا نیز رصد شده است. در حال حاضر آلمان، بلژیک، هلند، اتریش و ایتالیا، رومانی، بلغارستان، فرانسه، سوئد، ترکیه، هنگ کنگ،کانادا، عربستان سعودی، السالوادور،ایرلند، جمهوری چک، کلمبیا، مراکش، شیلی ، فنلاند، آرژانتین و نروژ محدودیت پرواز برای انگلیس اعلام کرده اند.

البته مدت محدودیت سفر به انگلیس در کشورها مختلف است. به عنوان مثال بلغارستان پرواز بین دو کشور را تا پایان ژانویه محدود کرده است. اما بلژیک ممنوعیتی یک روزه بر پروازها وضع کرده است. هلند نیز پروازها به این کشور را تا یکم ژانویه لغو کرده است.

با افزایش نرخ ابتلای کووید۱۹ در انگلیس، بوریس جانسون نخست وزیر این کشور محدودیت های قرنطینه جدید در لندن و برخی مناطق دیگر وضع کرده است. به گفته جانسون تصور می شود قابلیت انتقال این شاخه از ویروس کرونا ۷۰ درصد بیشتر از بقیه باشد.

اما به گفته کارشناسان  شدت بیماری با این شاخه از ویروس بیشتر نیست. شبکه خبری سی ان بی سی به نقل از ملیسا نولان یکی از کارشناسان بیماری های عفونی  در دانشگاه کارولینای جنوبی می نویسد: طراحان واکسن کووید۱۹ احتمال جهش ویروس کرونا را پیش بینی می کردند و چند جهش مختلف پیش بینی شده را نیز بررسی کردند.

او در این باره می گوید: این تغییرات در ترکیب ویروسی قابل پیش بینی هستند. در حال حاضر هیچ تغییر ژنتیکی مهم رصد نشده است.

این شاخه از ویروس کرونا در حالی توجهات کارشناسان را به خود جلب کرده که تزریق واکسن کووید۱۹ در سراسر جهان آغاز شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا