نقد اخبار روز *م.گونش

 

*محمد اسلامی در حاشیه افتتاح آزاد راه تبریز- سهند، در جمع خبرنگاران، با قدردانی از استاندار آذربایجان شرقی، نمایندگان مردم استان در مجلس و شرکت های سرمایه گذار و مشاور اظهار کرد: امروز یکی از آرزوهای دیرینه و مطالبه مردم آذربایجان شرقی تحقق یافت و این مسیر در اختیار مردم استان قرار داده شد، با افتتاح این آزادراه از ترافیک تبریز کاسته شده و مسیر دسترسی به شهر جدید سهند نیز تسهیل می‌شود.

ارک – آذربایجان شرقی و تبریز از نظر راه و آزاد راه جزو فقیر ترین استان ها بشمار می رود. مدیریت کلان استان و ادارات کل برنامه ریزی و راه وترابری در عرض ده سال اخیر هیچگونه پروژه جدیدی را مطرح و پیشنهاد نکرده اند. اگر طرحی از جانب استان پیشنهاد نشود، دولت مرکزی به طریق اولا انگیزه ای برای طرح جدید پیدا نمی کند. اکتفا به پیگیری
طرح های ناقص برای احراز کارائی مدیریت ها کافی نیست.

 

*ایسنا- مسئول بسیج اساتید آذربایجان‌شرقی با اشاره به بی‌توجهی به کرسی‌های آزاداندیشی، گفت: متأسفانه کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها بر زمین مانده است در حالی که در کنار علوم پایه و فنی باید تحقیقات نظری انجام شود.

ارک – کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه ها باید ایجاد شود. جو آزاد اندیشی باید امن و بی خطر باشد، تا آزاد اندیشی تحقق یابد و در جامعه مثل جریان هوای آزاد مفید و حلال مشکلات آشکار وپنهان می تواند باشد.

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه سیگنال‌های خوبی با کاهشی شدن آمار از جامعه دریافت نمی‌کنیم، گفت: برگزاری دورهمی‌ها، جدی نگرفتن استفاده از ماسک و افزایش ترددهای بی‌مورد سبب افزایش آمار بیماری طی دو هفته آینده خواهد شد.

ارک- امروزه با جهش پیدا شده در کرونا در انگلیس و بعضی کشورهای اروپائی، مسئولین باید مانع سرایت نسل جدید کرونا که گویا هفت برابر سرعت کرونای اولیه هست  شوند.  همچنین مردم نیز مراقب خود ودیگران باشند تا گرفتاری بحران کرونا اضافه نگردد.

 

*وزارت اطلاعات اعلام کرد:۹ نفر از صرافان که فعالیت‌ های غیرمجاز ارزی داشتند؛ به اتهام پولشویی، فرار مالیاتی و قاچاق ارز در استان آذربایجان شرقی شناسایی و دستگیر شدند.

ارک- در بازار ارک خیابان دارائی، عده کثیری مشغول معامله ارز وجود دارد. این افراد دارای  سرمایه زیاد نیستند.  ظاهر امر نشان می دهد که اغلب این افراد به منابع خصوصی و عمومی صاحب دلار بند هستند و نوسانات بازار را در اختیار دارند. مسلما اینگونه افراد در مرکز وسایر شهرها نیز وجود دارند و باید تحت نظارت و کنترل باشند. و الا بحران های کاذب بازار ارز، از بین نمی رود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا