نگهداری ۴ هزار جلد کتاب خطی در کتابخانه مرکزی تبریز

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی از نگهداری حدود ۴ هزار جلد کتاب فقط به صورت نسخه خطی در کتابخانه مرکزی تبریز خبر داد.

نگهداری ۴ هزار جلد کتاب خطی در کتابخانه مرکزی تبریز

خدایی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی گفت: نسخه‌های نفیس خطی نگهداری شده در کتابخانه مرکزی تبریز به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی کشور، گنجینه‌ٔ میراث معنوی ایران است و در کنار نسخه‌های خطی، سایر نسخه‌های نفیس چاپی، سنگی و سربی هم در این مرکز نگهداری می‌شود.

او با اشاره به اینکه در سایر شهرستان‌ها مثل ملکان، مراغه و شبستر نیز نسخه‌های خطی و سنگی مربوط به همان شهرستان‌ها، نگهداری می‌شود گفت: آذربایجان‌شرقی از نظر غنای نسخ نفیس و خطی در سطح کشور همتراز با آستان قدس رضوی و کتابخانه ملی تهران ارزیابی می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به عضویت ۱۰۰ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان گفت: امسال به علت شیوع کرونا تمامی اعضای کتابخانه‌های عمومی استان بدون مراجعه و به صورت رایگان مجددا عضو شدند و حتی در هفته کتاب نیز به صورت رایگان عضوگیری کردیم.

خدایی گفت: در کشور‌های مختلف جهان، از دیوار‌های خالی به عنوان محل انعکاس آثار هنری استفاده می‌شود و در حوزه کتابخانه‌های استان نیز حرکتی شروع کرده‌ایم و دیوار‌ها و نما‌های کتابخانه‌ها را با هدف نشاط‌بخشی و جذابیت، رنگ‌آمیزی می‌کنیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی افزود: چنین حرکاتی برای جذابیت و تنوع بخشی به محیط کتابخانه‌ها، به ویژه محیط بیرونی آن لازم است و در شهر تبریز هم که در ۳ سال اخیر چندین کتابخانه در قالب همین طرح رنگ‌آمیزی شده است، مشاهده می‌شود که کتاب دوستان با احساس آرامش وارد فضای کتابخانه می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا