محدودیت‌های کرونایی در تبریز ادامه یابد

معاون بهداشت رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به نقش محدودیت های کرونایی در مهار بیماری گفت: این محدودیت‌ها در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی باید همچنان تداوم یابد.

عباسعلی درستی روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری با اشاره به کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در آذربایجان شرقی، افزود: ایجاد محدودیت های کسب و کار و تردد وسائط نقلیه طی هفته های اخیر تاثیر بسیار مطلوب و اثرگذاری در روند شیوع این بیماری داشته است.

وی اظهار داشت: در حالی که تا پیش از اعمال محدودیت های اخیر روزانه شاهد بستری شدن افزون بر یکهزار و ۵۰۰ نفر به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی و بیمارستان های استان بودیم، این رقم در شرایط کنونی به حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر رسیده است که آماری امیدوارکننده به شمار می رود.

درستی با بیان اینکه خوشبختانه آمار بستری‌ها و موارد جدید بیماری کرونا در آذربایجان شرقی روزانه در حال کاهش است، ادامه داد: این موضوع نشان می دهد که باید همچنان مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و به خصوص پرهیز از اجتماع های غیرضروری عامل باشند.

وی کاهش آمار ابتلا و فوتی های کرونایی در آذربایجان شرقی را حاصل تلاش همگانی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و استمرار روند جاری دانست و ابراز امیدواری کرد همه برای پیشگیری از مرگ و میر کرونایی به ادامه روند جاری متعهد باشند.

معاون بهداشت رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، شرایط کرونایی کنونی این کلانشهر  را همچنان نارنجی اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا