جذب بازماندگان از تحصیل از اولویت‌های آموزش و پرورش آذربایجان شرقی است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: انسداد مبادی بیسوادی و جذب بازماندگان از تحصیل از اولویت‌های اساسی مجموعه بوده و تکالیف و مجازات‌های مکرر در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در این خصوص ذکر شده و کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

جعفر پاشایی در جلسه شورای معاونان این اداره کل، با تاکید بر ارسال نامه‌ها و بخشنامه‌های اخیر برای جذب حداکثری دانش آموزان لازم التعلیم به ویژه در گروه سنی دوره ابتدایی به مناطق و نواحی استان، اظهار کرد: هرگونه قصور و کوتاهی در جذب همه دانش آموزان لازم التعلم به ویژه در شرایط کنونی منجر به اقدام قانونی و فوری در هر سطح مدیریتی ناحیه و منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت موضوع سواد و سوادآموزی، افزود: علی‌رغم محدودیت‌های منابع مالی در سال‌های گذشته شاهد توجه ویژه و مثبت دولت به این بخش بوده‌ایم و همچنین به دنبال برنامه ریزی و پیگیری اساسی اقداماتی برای عبور از میانگین کشوری در نرخ باسوادی استان هستیم.

وی با تاکید بر اهتمام جدی به امر آموزش و پیگیری آن در شرایط کنونی، نظارت کافی بر تداوم روند اجرای برنامه‌ها به ویژه در شبکه شاد و فعال بودن همه دانش آموزان و معلمان در این شبکه را پس از احراز هویت خواستار شد و افزود: رویکرد ما در حوزه امتحانات، دستورالمعل‌های وزارت آموزش و پرورش است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه هماهنگی و تعامل در تحقق اهداف و برنامه‌ها نقش اساسی دارد، یادآور شد: سیاست کاری ما در دستگاه تعلیم و تربیت استان در این راستا خواهد بود.

به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان، وی با تاکید مجدد به ضرورت پیگیری میدانی و عملیاتی موضوع انسداد مبادی بیسوادی و جذب حداکثری دانش آموزان لازم التعلیم، گفت: وصول هرگونه گزارش درون و برون سازمانی و حتی رسانه‌ای در این خصوص بدون تردید اقدامات قانونی به‌دنبال خواهد شد و هیچ گونه بهانه‌ای در هیچ سطحی قابل قبول نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا