تولید هواپیمای برقی با سرعت حداکثر ۴۰۰ کیلومتر در ساعت

یک شرکت تجاری از تولید هواپیمای برقی کوچکی خبر داده که با پیمودن تنها ۲۵ متر می‌تواند به پرواز درآید و لذا با استفاده از باندهای بسیار کوتاه نیز قادر به نشست و برخاست است.

به نقل از نیواطلس، هلیکوپترهای برقی برای نشست و برخاست انرژی بسیار زیادی مصرف می‌کنند و همین باعث می‌شود مسافت قابل پیمودن با استفاده از آنها کوتاه باشد. در نتیجه نصب باتری‌های حجیم و بزرگ بر روی این هلیکوپترهای برقی ضرورت پیدا می‌کرد که نتیجه آن سنگین شدن آنها و کاهش قابلیت مانور عملیاتی این هلیکوپترها بود.

اما تولید هواپیمای برقی جدید شرکت متروهاپ که با پیمودن حداکثر ۲۵ متر پرواز می‌کند، مصرف انرژی و باتری را کاهش داده و طی کردن مسیر بیشتری را امکان پذیر می‌کند.

برای افزایش سرعت سریع این هواپیما و آماده شدن آن برای بلندشدن از روی زمین علاوه بر پیشرانه‌ها از یک موتور برقی نیز استفاده شده است. این موتور بر روی چرخ این هواپیما نصب می‌شود. بال‌های بلند مزیت دیگر این هواپیماست که سرعت برخاستن از زمین را افزایش می‌دهد.

هواپیمای یادشده می‌تواند با سرعت حداکثر ۴۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند و با شارژ کامل باتری مسافتی حداکثر ۲۰۰ کیلومتری را طی کند. متروهاپ مدعی است این هواپیما می‌تواند جایگزینی مناسب برای تاکسی‌های هوایی نیز باشد و حتی با تغییراتی بر روی سقف آسمان خراش‌های بزرگ و عریض نیز فرود آید. بسیاری از آسمان خراش‌های غول پیکر جهان دارای پشت بام‌هایی با عرض ۶۰ متر هستند و می‌توان از آنها به عنوان فرودگاه برای هواپیماهای مذکور استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا