۲۲هزار نفر در بخش صنایع غذایی آذربایجان‌شرقی اشتغال دارند

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت ۵۱۸ واحد تولیدی در بخش صنایع غذایی استان، گفت: بر اساس آخرین آمار، ۲۲ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند و در طول سال گذشته و امسال، این تعداد افزایش یافته است.

طاهر روحی روز پنجشنبه در جلسه بررسی برنامه‌های صنایع غذایی آذربایجان شرقی برای جهش تولید، با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان “جهش تولید” از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: این موضوع از اصلی‌ترین نیازهای فعلی کشور بوده که تحقق آن نیازمند همت بیشتر تولیدکنندگان و مسوولان است.

وی افزود: تلاش برای افزایش کیفی و کمی تولید، وظیفه تمام مسوولان است و در این مسیر باید با تمام توان و در چهارچوب اختیارات قانونی، از تولیدکننندگان حمایت کرد.

روحی همچنین از تدوین و آغاز اجرای برنامه تخصصی استان برای تحقق شعار جهش تولید خبر داد و عنوان کرد: به‌رغم مشکلاتی همچون تحریم و بیماری کرونا، بسیاری از برنامه‌ریزی‌های استان در زمینه جهش تولید، با همکاری بسیار خوب فعالان تولید و صنعت محقق شده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی همچنین ادامه داد: انجمن صنایع غذایی استان برای جلسات آینده، آخرین آمار مربوط به واحدهای فعال حوزه صنایع غذایی استان و همچنین تعداد شاغلان آن‌ها را اعلام کند.
وی بر ضرورت تسهیل عملیاتی تولید و حمایت از تولیدکنندگان توسط دستگاه‌های مسئول تاکید و از همت فعالان بخش خصوصی استان برای ایجاد خطوط تولید مواد ضدعفونی نیز قدردانی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا