فعالان بخش خصوصی برای اشتغال معتادان بهبودیافته همت کنند

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به بازتوانی معتادان بهبود یافته در استان، از تمامی فعالان بخش خصوصی خواست که با راه اندازی یک واحد تولیدی- صنعتی ، افراد بهبود یافته را به این مجموعه جذب کنند.

محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، با تاکید بر لزوم بازتوانی و تامین اشتغال مناسب برای معتادان بهبود یافته اظهار کرد: اعتیاد، جرم نیست، بلکه یک بیماری است که همه ما در قبال درمان گرفتاران این بلای خانمان سوز، وظیفه داریم.

وی افزود: از تمامی تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی استان انتظار داریم که بار دیگر همت آذربایجانی خود را به نمایش گذاشته و با جذب معتادان بهبودیافته و یا راه اندازی کارخانه مخصوص برای این قشر، یاری گر مدیریت ارشد استان در مقابله با مشکلات مختلف اجتماعی باشند.

پورمحمدی گفت: موفقیت های استان در زمینه مقابله با شیوع مصرف مواد مخدر، مرهون همدلی و هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی و مجاهدت های شبانه روزی دستگاه های نظامی، انتظامی و امنیتی است.

وی با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز ماده ۱۶ کشور در تبریز عنوان کرد: آذربایجان شرقی از جمله پیشگام های راه اندازی چنین مراکزی بوده و امیدواریم با تشکیل کمیته هماهنگی و انسجام هرچه بیشتر در تصمیم گیری ها، شاهد کاهش مصرف مواد در جامعه باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت اخذ مجوزهای لازم برای برخی مراکز درمان و بازتوانی معتادان در استان از دستگاه های مرکزی تاکید کرد و ادامه داد: خوشبختانه با همت و تلاش تمامی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، کمپ ماده ۱۶ بانوان، ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پس از اخذ مجوزهای لازم و در آینده بسیار نزدیک افتتاح می شود.

وی با اشاره به اهمیت حساسیت بیشتر در درمان و بازتوانی زنان معتاد در جامعه ، افزود: بر اساس آیات و روایات، نجات جان یک نفر به مثابه نجات زندگی بشریت است و از تمامی مسئولان امر انتظار داریم که موضوع درمان بانوان معتاد استان را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

پورمحمدی همچنین خواستار راه اندازی و تجهیز گرمخانه های آذربایجان شرقی با توجه به برودت شدید هوا تاکید کرد و ادامه داد: این مراکز نیز باید دارای امکانات مناسب بوده و با نظارت های مختلف بهداشتی و اجتماعی، مورد استفاده افراد بی خانمان قرار گیرد.

وی همچنین از کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان خبر داد و افزود: شرایط، عادی نشده و با توجه به شکننده بودن آمار بیماری، هر لحظه امکان افزایش مجدد آمار وجود دارد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: افزایش فرهنگ سازی توسط رسانه ها و همچنین مشارکت خوب مردم در اجرای طرح های مختلف همچون طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، از جمله دلایل اصلی کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان است.

وی ادامه داد: پیشگیری و مراقبت شدید در بدو بیماری از جمله مولفه های موثر در قطع زنجیره انتقال بیماری کروناست که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از افزایش بیش از ۱۲۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: قدردان زحمات و تلاش های شبانه روزی تمامی همکاران در دستگاه های نظامی، انتظامی و امنیتی هستیم.

رضا استاد رحیمی با اشاره به آخرین وضعیت مرکز و کمپ ماده ۱۶ بانوان در تبریز گفت: این مرکز در حال حاضر، ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده نزدیک و پس از اخذ مجوزهای لازم از مرکز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا