نقد اخبار روز *م.گونش

 

ایسنا-آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی شهرستان تبریز از کشف ۲۰۰ هزار قرص و ۵۰۰ کیلوگرم مواد نیروزای غیرمجاز تقلبی در این شهرستان خبر داد.

ارک- فروش مواد داروئی غیر مجاز و تقلبی، علاوه براینکه تخلف قانونی است، تخلف بهداشتی هم بشمارمی رود. لذا اینگونه متخلفین  باید مشمول مجازات مضاعف باشند. وهمراه تحمل مجازات های ذیربط به مردم نیز معرفی گردند. معرفی شدن، بیش از تحمل مجازات ها در مهار تخلفات مؤثر خواهد بود.

 

ایسنا- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از صادرات ۱۳۶ میلیون دلاری کالاهای کشاورزی (با احتساب ارز نیمایی) از گمرکات استان طی هشت ماهه اول سالجاری خبر داد.

ارک – صادرات کالاهای مورد نیاز مردم اگر با ارز دولتی (۴۲٠٠٠٠ریالی) باشد.، مساعدت های دولتی را نصیب مردم کشورهای دیگر نیز می کند و تلاش دولت برای کنترل کمبود کالا در بازار را بلا اثر می نماید.

 

رئیس جمهور گفت: اگر این جنگ اقتصادی ۳۰ سال هم به طول بینجامد باز هم مردم ایران ایستادگی می‌کنند.

ارک – برای دریافت میزان قدرت تحمل مردم ایران در ادامه جنگ اقتصادی تا ۳٠ سال دیگر، بهتراست، شاخص های انواع مشارکت های مردمی نیز مورد توجه قرارگیرد.

 

یک روانشناس با اشاره به تحمل فشار روانی زیاد وارده به افراد ازدواج نکرده که به سن تجرد قطعی رسیده اند و یا سن متعارف ازدواج را رد کرده اند گفت: با توجه به گذار از سنت به مدرنیته در جامعه کنونی ما، بسیاری از افراد همچنان با القاب نامعقول سنتی نظیر پیر پسر و دختر و … این افراد را مورد خطاب قرار می‌دهند در حالی که نسبت به عواقب ناگوار این الفاظ بر روح و روان آنها بی‌توجه‌اند.

ارک – درحالیکه امروزه معتاد را در امر اعتیاد نه مقصر،  بلکه مریض می پندارند، چگونه می توان با این بیکاری و نابسامانی اقتصادی و اجتماعی،  مجردین را در امر تجرد سرزنش کرد و با القاب کذایی مورد خطاب قرارداد. تا شرایط فراهم نشود ازدواج کاری ریسک زا تلقی خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا