پذیرش ۲۲ اثر در جشنواره استانی تئاتر آذربایجان شرقی

دبیر اجرایی سی ودومین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی از پذیرش ۲۲ اثر در این جشنواره خبرداد.

به گزارش ارک خبراحمد رجب پور گفت: محورهای این دوره از جشنواره تئاتر استانی شامل فرهنگ و سنن بومی و محلی، جهش تولید (تولید و اشتغال با کالای ایرانی)، کرونا و مقابله با آن ( زندگی در شرایط بحرانی و مقابله با آن – کرونا و آسیب‌های اجتماعی)، فرهنگ ایثار و شهادت، آسیب‌های اجتماعی(اعتیاد، طلاق، کودکان کار و خیابان و…) و جهانی عاری از جنگ و تروریسم و موضوعات آزاد است.

وی ادامه داد: از زمان صدور فراخوان، ۳۱ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که از بین آنها ۲۲ مورد برای داوری انتخاب شد و از بین این تعداد، دو یا سه اثر به جشنواره فجر راه خواهد یافت.

دبیر سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استان یادآور شد: از بین ۲۲ اثر هشت مورد مربوط به تبریز و مابقی از شهرستان‌ها ارسال شده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه جشنواره استانی تئاتر، محملی برای تعامل و رفاقت اهالی تئاتر است، گفت: امیدواریم آثار برگزیده سی و دومین دوره جشنواره تئاتر آذربایجان‌شرقی جزو برترین‌های جشنواره فجر باشد.

علی پیروزمنش در رابطه با برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: زحمات تمامی هنرمندانی که در فرصت اندک توانسته‌اند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند، قابل تقدیر است، این موضوع نشان می‌دهد که هنرمندان ما در هر شرایطی پای کار هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه اعلام کرده‌ایم تا ستاد کرونا با وضع قوانین جدید، پروتکل‌های خاصی را برای ادامه فعالیت اصحاب هنر تعیین کند تا بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند، گفت: از طرفی مردم را به خانه ماندن تشویق می‌کنیم، اما بدون محتوای فرهنگی این امر ممکن نیست.

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، وی در پایان اظهار کرد: جشنواره تئاتر استانی محملی برای رفاقت اهالی تئاتر و تعمل بیش از پیش آنان است و در این جشنواره سعی خواهد شد نهایت امانت داری با عملکرد دقیق داوران انجام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا