نقد اخبار روز *م.گونش

 

*ایسنا- آذربایجان شرقی شهردار منطقه ۱۰ تبریز با بیان اینکه نهضت آسفالت و پله‌گذاری برای اولین بار در مناطق حاشیه‌نشین تبریز اجرا می‌شود، گفت: به ساکنان این مناطق احترام قائل بوده و به حال خود رهایشان نکرده‌ایم؛ مناطق حاشیه‌نشین با منفی‌نگری آباد نمی‌شوند، نمی‌توانیم مدام بگوییم که حاشیه‌نشینان نباید به این مناطق نقل مکان می‌کردند، چنین نگاهی انکار واقعیت‌هاست.

ارک – حاشیه نشینی حاصل مهاجرت مردم از دهات وشهر های کوچک به شهرهای بزرگ می باشد. جریان این مهاجرت تا وقتی که مزایا و تسهیلات موجود در شهرهای بزرگ در دهات و شهرهای کوچک فراهم نشود ادامه خواهد داشت. مسئولین باید سعی کنند که حداقل امکانات لازم برای زندگی و کار را در دهات و شهرهای کوچک ایجاد کنند تا جلوی مهاجرت به شهرهای بزرگ را قطع نمایند و حتی امکانات مهاجرت معکوس را عملی سازند.

 

*ایسنا- مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه در تلاش برای استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های سیار برای روستاهای بدون کتابخانه‌ی استان هستیم، گفت: درنظر داریم در برنامه‌های آینده، به جای احداث ساختمان کتابخانه در روستاهای بدون کتابخانه، برای هر ۱۰ الی ۲۰ روستا یک دستگاه کتابخانه سیار آماده کنیم.

ارک – ظاهرا در ایران همه روستاها مدرسه دارند. اگر این طور است کتابخانه ها را می شود در مدارس دایر کرد. و کتابخانه سیار را برای تغذیه  نیازهای مدارس مورد استفاده قرارداد. این کار کتابخانه ها را در دهات تثبیت و قابل دسترس تر می نماید. ضمنا بهتراست کتاب های ترکی نیز به کتابخانه ها تزریق شود. اجرای این پیشنهاد در امر  توسعه آموزش و فرهنگ نیز مفید خواهد بود.

 

*فرهنگی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در نشست خبری صبح امروز (شنبه) خود اظهار کرد: شبهاتی در رسانه‌ها و فضاهای غیررسمی در رابطه با اقدامات مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است در حالی که آنچه مجلس شورای اسلامی به دنبالش است برچیدن روال نامطلوب ثبت نام است که شورای نگهبان به صورت کلی با آن موافق است، البته ممکن است در جزییات نظرات مختلفی وجود داشته باشد.

ارک- مجلس باتوجه به مقررات داخلی نسبت به تهیه طرح های گوناگون اقدام و تبدیل به قانون
می نماید.

بااینکه ظاهرا این کار بی ایراد بنظر می رسد، ولی در باطن بعلت اینکه موضوعات ذیربط بدون سابقه تبادل افکار در مطبوعات و سایر رسانه از فیلتر بحث صاحبان فکر، نظر و اهالی قلم نمی گذرد، از درجه فایده و کمال مطلوب برخوردار نمی شوند. بهتر است در جامعه امکانات بحث آزاد مسایل حساس کشور بوجود آید تا منابع تصمیم گیری نیز از برکات آن
بهره مند شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا