موضوع فرزندآوری با تکیه بر مباحث فرهنگی انقلاب مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: با تکیه بر مباحث فرهنگی انقلاب باید به موضوع فرزندآوری و تکثر فرزندان توجه بسیار جدی شود.

به گزارش ارک خبر حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی در تبریز با تبیین ماهیت انقلاب‌های جهان، اظهار کرد: انقلاب‌ها بر اساس آرمان‌های انقلابیون از همدیگر تفکیک می‌شوند.

وی اضافه کرد: گروهی از انقلابیون رسیدن به جامعه‌ای بی‌طبقه و مواسات اقتصادی به طور کامل را مدنظر قرار می‌دهند.

وی، تأسیس جامعه‌ای مبتنی بر آزادی و رفاه شخصی را یکی دیگر از آرمان‌های انقلابیون دانست و گفت: دسته سوم انقلابیون، انقلاب‌های خود را اصل بر تربیت انسان‌های الهی برگزیده‌اند و آرمان عالی خودشان را بر تأسیس جامعه خدا پسندانه قرار می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه در دسته سوم تأمین معاش دنیوی و آسایش عمومی ملاک و مطرح نیست، گفت: هدف اصلی به کارگیری این ابزارها برای وضعیت متعالی‌تر جامعه است تا افراد این جامعه به تکامل برسند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مثال روشن برای گروه سوم است، ادامه داد: انقلاب اسلامی فرهنگی بوده و در بیانات امامین انقلاب، فرهنگ و موضوعات مرتبط با آن به‌عنوان گفتمان غالب مطرح شده است.

به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، وی گفت: هدف رهبران انقلاب در مبارزه با رژیم ستم شاهی، بنیانگذاری جامعه‌ای بر مبنای آرمان‌های فرهنگی بود؛ فرهنگ و آرمان‌های انقلابی که تعیین کننده دیگر آرمان‌ها بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر ضرورت بازشناسی آرمان‌های انقلاب در حوزه فرهنگ به روش توصیفی، گفت: در انقلاب فرهنگی اسلامی، احیای ارزش‌های اسلامی، نشر اخلاق، معنویت و ایجاد جامعه مطلوب در بیانات امامین انقلاب مطرح است، از این رو باید رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با فساد و تباهی مورد توجه قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا