کاهش ۱۷درصدی تردد خودرو در جاده‌های آذربایجان شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‎شرقی گفت: تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان طی ۹ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ارک خبر اورجعلی علیزاده با اعلام اینکه در ۹ ماه گذشته ۱۶۹ میلیون و ۵۳۹ هزار تردد خودرو در جاده‌های استان ثبت شده است، افزود: این تعداد تردد خودرو توسط ۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین در جاده‌های مختلف استان ثبت شده است.

وی ادامه داد: از کل تردد ثبت شده، ۱۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بود و مسیر رفت و برگشت تبریز- ایلخچی با بیش از ۲۸ میلیون و ۷۵۳هزار پرترددترین جاده‌ استان طی این مدت بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: مسیرهای تبریز- صوفیان با بیش از ۱۳ میلیون و ۶۰۶ هزار، ایلخچی- آذرشهر با بیش از ۹ میلیون و ۲۰۸ هزار و بناب – مراغه با بیش از سه میلیون و ۸۴۸ هزار تردد به ترتیب در رتبه‌های بعدی پرترددترین جاده‌های استان بودند.

وی با اشاره به اینکه جاده‌های رفت و برگشت میاندوآب – ملکان و ملکان – بناب نیز از دیگر مسیرهای پرتردد استان بودند، اظهار کرد: مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان با ۲۴ دوربین نظارت تصویری، ۸۸ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور فعال و هفت دستگاه تابلوی پیام متغیر در سطح جاده‌های مختلف رصد وضعیت تردد استان را انجام می‌دهد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‎شرقی، ۱۱ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور نیز با پیشرفت بالای ۸۵ درصد در مرحله راه اندازی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا