مرکز ماده ۱۶ بانوان در هفته‌های آینده در تبریز افتتاح می‌شود

استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای اولین بار در کشور، مرکز ماده ۱۶ بانوان (ترک اعتیاد اجباری) در هفته‌های آینده در تبریز افتتاح می‌شود.

به گزارش ارک خبر محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از طریق ارتباط تصویری برگزار شد، با بیان اینکه حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بسیار با اهمیت است، افزود: در دولت تدبیر و امید زنان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و در حوزه بانوان و توانمندسازی و تاب‌آوری خانواده‌ها برنامه‌ها و اقدامات بسیاری به صورت برنامه محور اجرا شده است.

وی اظهار کرد: کارهای بسیار مهمی در استان برای ارتقای جایگاه بانوان و اجرای سیاست‌های ابلاغی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری انجام شده است که نتایج خوب و موثری در ارتقای جایگاه بانوان استان، ایجاد بسترهای مشارکت و ایجاد اشتغال و درآمد برای بانوان داشته است.

وی در ادامه، بیان کرد: در سایه زحماتی که مدیران قبل از ما کشیده‌اند، آذربایجان شرقی به عنوان استان بدون معتاد متجاهر در کشور شناخته شده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: موسسه‌های بسیار خوبی در استان فعالیت می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به موسسه صبح روشن اشاره کرد و بانوانی که متولی امور خانواده هستند، توسط این موسسه سامان‌دهی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این موسسه تولید و توزیع مواد غذایی و تامین راه‌های معیشت زنان سرپرست خانوار انجام می‌دهد تا این بانوان زندگی خود را به‌خوبی بچرخانند.

وی ادامه داد: در مجموع، مسیر درستی در حوزه ارتقای زنان و خانواده انتخاب شده و اگر حمایت‌های مادی و معنوی به شکل مناسبی صورت گیرد، خواهیم توانست جایگاه بانوان را به منزلتی که شایسته و بایسته آنهاست ارتقا دهیم.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، پورمحمدی ادامه داد: پایش و رصد برنامه‌ها و اقدامات حوزه امور بانوان در ارتقای جایگاه این قشر موثر خواهد بود و ما اولین استانی خواهیم بود که در این سامانه ورود یافته و اطلاعات را تکمیل خواهیم کرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و استانداری آذربایجان ‌شرقی به تدوین و تصویب سند همکاری اساتید دانشگاه تبریز و جامعه شناسان، احصای شاخص‌های ارتقای وضعیت زنان و خانواده اشاره کرد.

رقیه صادق‌زاده، از توانمندسازی زنان روستایی و عشایری بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی، سازماندهی مشاغل خرد و خانگی از طریق حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی‌های زنان و تعاونی‌های تامین نیاز مشاغل خانگی، آموزش مهارت‌های گفت‌وگو و ارتباط موثر دانش‌آموزان با همسالان، خانواده مدرسه و جامعه و طرح توانمندسازی زنان و دختران عشایری یاد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا