توزیع روزانه ۴۰۰۰ تن انواع روغن در سراسر کشور

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی ایران گفت:روزانه بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تن از انواع روغن مایع و جامد در سراسر کشور توزیع می شود و فروش روغن گرانتر از نرخ مصوب سازمان حمایت گرانفروشی است.

امیر هوشنگ بیرشک، با بیان اینکه روزانه بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تن از انواع روغن مایع و جامد در سراسر کشور توزیع می شود، اظهار کرد: تولید روغن و توزیع آن در کشور کماکان ادامه دارد.

وی ادامه داد: تمام کارخانه هایی که روغن تولید می کنند محصولاتشان را با قیمت مصوب یعنی نرخ تعیین شده توسط سازمان حمایت توزیع می کنند. شرکت های پخش هم بایستی با قیمت مصوب روغن ها را تحویل خرده فروشی ها دهند.

۹۰ درصد مشکلات تولید روغن مایع حل شده

دبیرانجمن صنفی روغن نباتی ایران اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد مشکلات تولید روغن مایع حل شده است و تلاشمان براین است که در روزهای آینده بازار آرامی داشته باشیم. در خصوص روغن جامد نیز در مولفه های بسته بندی، ورق حلب و نوع روغن هنوز مشکلاتی وجود دارد و مهمترین چالش نیز ارزهای قابل انتقال است که اگر بانک مرکزی کمک کند و مساله ارز و واردات روغن حل شود، همه مشکلات مرتفع خواهد شد.

بیرشک در پایان گفت: قیمت های مصوب روغن براساس نوع و حجم در سامانه ۱۲۴ زده شده است و فروش روغن گرانتر از نرخ مصوب گرانفروشی تلقی می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا