213میلیون تومان برای احسان حدادی در4ماه اخیرهزینه شده است

خبرگزاری ارک ـ احسان حدادی دارنده مدال نقره المپیک لندن و رکورددار پرتاب دیسک آسیا، در مرحله مقدماتی رقابت های قهرمانی جهان با رکورد ضعیف 60 متر و 39 سانتی متر و دو خطا از گردونه رقابت ها حذف شد.
حدادی پس از پایان مسابقه اش درگفت و گو با خبرنگار ایرنا از عدم حمایت مسئولین گلایه کرد و نداشتن مربی را یکی از دلایل نتایج ضعیفش برشمرد.
احسان مهاجرشجاعی سرپرست دبیری فدراسیون دو ومیدانی درباره این اظهارات حدادی به ایرنا گفت:ازحرف های حدادی درباره نداشتن مربی تعجب کردم.درباره انتخاب مربی به او اختیار داده بودیم وگفته بودیم نام چهار یا پنج مربی تراز اول دنیا را به ما معرفی کند تا با آنها وارد مذاکره شویم.
وی افزود: وقتی خود حدادی این کار را انجام نداده است چه کاری می توانستیم انجام دهیم. در مسابقات قهرمانی جهان نیز خودش خواست امین نیکفر و دیمیتری به عنوان مربی و پزشک در کنارش باشند که با این مسئله نیز موافقت کردیم. با وجود اینکه می دانستیم رشته نیکفر پرتاب وزنه است و دانشی در زمینه مربیگری پرتاب دیسک ندارد، با این درخواست موافقت کردیم تا حدادی با شرایط دلخواهش به مسابقات برود.
مهاجرشجاعی گفت:از15 اردیبهشت تا 5 شهریور 23 میلیون تومان برای امورپزشکی، 20 هزار یورو پول نقد، 60 میلیون تومان برای سفر به آلمان وآمریکا برای شرکت در لیگ الماس و چین برای شرکت در قهرمانی آسیا، 39 میلیون تومان برای خرید بلیت سفر به چین برای شرکت در قهرمانی جهان و12 میلیون تومان برای سفرهای درون کشورهای آمریکا و آلمان برای حدادی هزینه کرده ایم. مجموع هزینه هایی که فدراسیون دو و میدانی در این مدت برای حدادی کرده 213 میلیون تومان است.
وی ادامه داد: با وجود اینکه بلیت سفر حدادی از آلمان به چین برای شرکت در قهرمانی آسیا خریداری شده بود، حتی به ما نگفت که قصد شرکت در این رقابت ها را ندارد تا بلیت را کنسل کنیم و پول آن به حساب فدراسیون بازگردد. بلیت های سفر به کشورهای مختلف برای شرکت در لیگ الماس نیز تامین شد درحالی که معمولا در رقابت های جایزه بزرگ، ستاد برگزاری پول بلیت ورزشکاران را به آنها بر می گرداند، اما حدادی مبلغی به ما بازنگردانده است.
سرپرست دبیری فدراسیون دو و میدانی گفت: در سال 93 که مدیریت قبلی در فدراسیون حضور داشت ، نیز بیش از 560 میلیون تومان برای حدادی هزینه شد. این کار درست نیست که برای یک ورزشکار این مقدار از بیت المال هزینه شود اما او بگوید هیچ هزینه ای برایم نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: برای کمتر از چهار ماه تمرین 20 هزار یورو پول نقد به حدادی داده ایم اما بهترین کمپ های دنیا نیز کمتر از 200 یورو در روز هزینه دارند. در واقع بیشتر از هزینه های حدادی به او پول داده ایم.
مهاجرشجاعی گفت: مسئولین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در چند ماه اخیر شخصا پیگیر کارهای حدادی بوده اند و نباید اینگونه جلوه داده شود که ورزشکاران ایران در فقر و بدبختی تمرین می کنند و مسابقه می دهند.

منبع: ایرنا

دکمه بازگشت به بالا