آمار فوتی های کرونا در آذربایجان شرقی۷۰ درصد کاهش یافت

مدیرگروه پیشگیری از بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به سیر نزولی ابتلا به بیماری کویید ۱۹ گفت: آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان به یک سوم کاهش یافته است.

سیمین خیاط زاده روز سه شنبه در یک گفت و گوی با اشاره به روند رو به بهبود شرایط کرونایی آذربایجان شرقی در هفته های اخیر افزود: تعداد بستری های کرونایی در استان کاهش یافته و به ۱۰۰ نفر در روز رسیده است.

وی ادامه داد: ۸۵ نفر کرونایی هم در شبانه روز گذشته از بیمارستان های آذربایجان شرقی  مرخص شده اند تا روند درمان را در خانه ادامه دهند.

مدیرگروه پیشگیری از بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مردم خواست تا با تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ریشه کن کردن این بیماری همکاری کنند.

آذربایجان شرقی از ابتدای شیوه کرونا تا آغاز اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی، غیر از ۲ماه نخست، در بقیه ماه ها از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار داشته است.

اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی سبب شد که تعداد بستری های کرونایی آذربایجان شرقی از یکهزار و ۶۰۰ نفر به رقم بسیار کمتری کاهش یابد.

البته کارشناسان درمان و بهداشت درباره روند نزولی ابتلا به کویید ۱۹ در آذربایجان شرقی هشدار می دهند و می گویند که این وضعیت شکننده بوده و در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، امکان اوج گرفتن دوباره بیماری در استان وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا