آلودگی هوا؛ نتیجه اقتصاد دولتی

در نوزدهمین جلسه هیأت نمایندگان دوره نهم ، اعضاء خواستارتوجه جدی مسئولین به موضوع آلودگی هوای اصفهان شدند.

به گزارش ارک خبر: در ابتدای این جلسه اعضاء هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه آلودگی هوای اصفهان موجب نگرانی شهروندان و اهالی صنعت و اقتصاد شده است، خواستار توجه جدی مسئولین استان در این حوزه شدند.

در این جلسه عنوان شد بعضا شاهد هستیم که صنایع آلاینده ای که باید از حریم شهر خارج می شدند به دلیل ساختار اقتصاد دولتی نه تنها از محدوده شهری خارج نشده؛ بلکه طرح های توسعه آنها نیز در حال اجرا است. این در حالی است که این موضوع آینده شهر و سلامت مردم را تحت تاثیر قرارداده و لازم است مراجع  ذیربط در این موضوع ورود کنند.
شایان ذکر است  اتاق بازرگانی اصفهان در موضوع آلودگی هوا خطاب به ریاست دادگستری استان ودادستان دادگاههای عمومی و انقلاب اصفهان نامه ای تنظیم نمودند. در بخشی از این نامه آمده است : رکورد شکنی شاخص کیفیت هوای اصفهان در روزهای گذشته با عبور از مرز ۲۰۰ نگرانی مضاعفی را فراهم آورده و سبب شده تا با نگارش این مرقومه از جنابعالی به عنوان مدعی العموم و پاسدار حقوق عامه شهروندان درخواست نماییم تا با ورود جدی و قاطع به موضوع از تدوام اضرار به نفوس مومنین جلوگیری نموده و دستور فرمایید اقدام شایسته صورت پذیرد.
در ادامه  جلسه رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از افزایش سرمایه اتاق بازرگانی اصفهان در پروژه های توسعه ای استان از جمله شرکت نمایشگاه ها خبر داد.
دکمه بازگشت به بالا