معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تالار محراب بازدید کرد

خبرگزاری ارک – در پنجمین روز از جشنواره تئاتر آیینی و سنتی؛معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تالار محراب بازدید کرد.

در پنجمین روز از جشنواره تئاتر آیینی و سنتی علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ومهدی مدیرکل هنرهای نمایشی از تالار محراب بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، روز گذشته 8 شهریور ماه ساعت 18 تالار محراب میزبان علی مراد خوانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی بود، در ادامه بازدید آنها به تماشای نمایش عروسی خان مظفر به نویسندگی محمد حسین ناصربخت و کارگردانی سید جواد کبودر آهنگی که کاری از استان همدان بود نشستند.

معاون هنری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از تالار محراب  گفت: فکر می کنم تالار محراب نسبت به گذشته از امکانات مناسبی برخوردار شده است. ما برای برگزاری جشنواره در هر سالنی نیاز به یک بررسی اجمالی داریم تا کیفیت سالن های موجود را برای برگزاری جشنواره ارزیابی کنیم.

وی افزود: گاهی اوقات سالن ها به خاطر فضای جغرافیایی وامکاناتشان مورد استفاده قرار می گیرند کیفیت سالن اگر مناسب باشد می تواند به کسانی که در حوزه تئاتر کار می کنند کمک کند .مادر حال حاضر در شرایطی قرار گرفته ایم  که به زیر ساخت های سالن توجه می کنیم امیدوارم محراب هم جز مواردی باشد که در بررسی ها بتواند امتیاز خوبی بگیرد.

مراد خوانی در ادامه در خصوص اینکه  آیا تالار محراب پتانسیل آن را دارد که در فجر هم مورد استفاده قرار گیرد توضیح داد: ما روی این موضوع مطالعه کرده ایم  والبته امیدوارم محراب این پتانسیل را بدست بیاورد قطعا ما هم  خوشحالم میشویم چرا که در شهر تهران امکاناتمان اندک است .در جشنواره فجر ما با انواع جشنواره های موسیقی، تئاتر و… رو به رو هستیم پس اگر بتوانیم در این تالار اجرای چند کار موفق را برنامه ریزی کنیم  قطعا محراب معرفی جدیدی خواهد داشت.

معاون هنری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در باره استقبال ازهفدهمین جشنواره ایینی وسنتی گفت: طبق گزارش هایی که به دستم رسیده است در حوزه جوانان استقبال فوق العاده ای از جشنواره شده است که این موضوع برای ما نوید بخش است. اگر بتوانیم عرصه را برای حضور جوانانمان  در حوزه آیینی وسنتی آماده کنیم توانسته ایم در حوزه زیر ساختی قدم های بلندی برداریم .

وی در پایان افزود:جشنواره امسال تا کنون به خوبی عمل کرده است من تمام تلاشم را کرده ام که امکانات لازم را برای  کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند آماده کنم. طرحی داریم که هر استان بتواند برای خود جشنواره ای را در سطح ملی تعریف کند.

هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به دبیری داود فتحعلی بیگی از 4تا 10 شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس

دکمه بازگشت به بالا