رشد 30 درصدی تخت‌های هتل‌های پایتخت تا پایان سال 94

خبرگزاری ارک – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در مراسم افتتاح هتل الوند از رشد نزدیک به 30 درصدی تعداد تخت‌های هتل‌ های پایتخت تا پایان سال 94 خبر داد.

رجبعلی خسروآبادی افزایش تقاضای سفر و گسترش عرضه خدمات گردشگری را دو راهکار توسعه گردشگری عنوان کرد و گفت: اگر تقاضا را افزایش دهیم سرمایه گذران برای ارائه خدمات جمع می‌شوند. البته با سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه تقاضای سفر رشد داشته‌ایم که این مسئله مورد توجه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش خدمات گردشگری شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای همسایه که حتی جاذبه‌ای برای پذیرش گردشگران نداشته‌اند در دهه‌های اخیر جاذبه را برای خود می‌سازند و با ایجاد حجم بالای سرمایه گذاری و گسترش عرضه خدمات زمینه همراهی سیاست‌های دولت را برای حفظ این منابع فراهم می‌کنند. مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران بیان کرد: قیمت بالای زمین و نبود فضای خالی در پایتخت موجب شده است تا تهران شهر گرانی برای سرمایه گذاران حوزه گردشگری باشد که امیدواریم در برنامه ششم توسعه با ایجاد راهکارهایی نظیر معافیت بیشتر پرداخت عوارض ساخت مراکز اقامتی به شهرداری‌ها، قیمت ساخت هتل در پایتخت کاهش پیدا کن. خسروآبادی در مراسم افتتاحیه هتل اسکان که با حضور معاون رئیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، استاندار تهران و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد تهران را الگو و نمونه کارهای کیفی دانست و گفت: هر اقدام موفقی در تهران می‌تواند به سرعت در سایر استانهای کشور تسری پیدا کند. هتل اسکان تهران با اعتبار ساخت 25 میلیارد تومان در محدوده میدان آرژانتین همزمان با هفته دولت افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت .

منبع: ایسنا

دکمه بازگشت به بالا