نقد اخبار *م. گونش

 

*ایسنا-معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ هزار نفر بی سواد در بازه‌ی سنی ۱۰ الی ۴۹ سال در استان، گفت: شناسایی این افراد کار آسانی نیست، چراکه اکثر این افراد حتی تمایلی به سواد آموزی ندارند.

ارک – اگر سواد آموزی دونوع اجباری (بزبان فارسی) و داوطلبانه(بزبان ترکی)باشد، هم مفید می شود و هم  سواد آموزی را آسان تر می کند.

 

*ایسنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پیش بینی‌ها در خصوص تنش آبی در تابستان سال آینده، گفت: کاهش مصرف آب شرب در صنایع، یکی از برنامه‌های کوتاه مدت برای تامین بخشی از کمبودهای احتمالی است.

ارک – ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب کوچک در کنارصنایع بزرگ هم می تواند به ذخیره سازی آب شرب کمک کند. تصفیه خانه کوچک برای صنایع بزرگ کاری شدنی است. چنانچه در بعضی از کارخانجات از جمله در سرم سازی شهید قاضی تبریز وجود دارد.

 

*رئیس جمهوری: اگر ما دریاچه ارومیه را رها می‌کردیم، در سال ۹۶ این دریاچه به طور کامل خشک می‌شد و در سال ۹۷ زندگی را در منطقه شمالغرب کشور تمام می‌کرد و همه مردم ناچار به مهاجرت می‌شدند. مخصوصاً در آذربایجان شرقی و تبریز به دلیل طوفان شن و نمک هیچ کس نمی‌توانست زندگی کند و هم مزارع و هم زندگی انسان‌ها را نابود می‌کرد.

ارک – دولت روحانی با خیلی از بدشانسی ها روبرو بوده ولی درمورد تثبیت نسبی دریاچه ارومیه بدلیل وفور نسبی باران، خوش شانسی داشته است.

 

*ایرنا- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از خط تولید محصولات الکترونیکی و مخابراتی وزارت دفاع گفت: همه محصولات مورد نیاز ارتباطی و مخابراتی کشور و نیروهای مسلح از این به بعد با کمک بخش‌های دانش بنیان کشور و همینطور نیروهای مسلح تولید خواهد شد.

ارک- اقدامات انجام شده در مورد ورود مؤسسات نظامی به عرصه صنعتی، وقتی ایده آل می شود که مؤسسات صنعتی تحت مدیریت نظامی موفق باشند و همچنین منافع اقتصادی معمول  در بخش های غیر نظامی را به نفع اقتصاد کشور برسانند.

 

*ایرنا- رییس جمهوری در پیامی با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب کوبا، اظهار امیدواری کرد در پرتو مساعی مشترک دو کشور و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، مناسبات تهران-هاوانا توسعه و تعمیق یابد.

ارک – انقلاب کوبا، اگرچه با شعارهای عدالت خواهانه بوقوع پیوسته ولی بعداز چند دهه تلاش، نتوانسته جامعه ای قابل قبول ملت کوبا فراهم آورد، بهتر است دولت کوبا در روش خود  بازبینی کند و ملت خویش را از گرداب شعارهای ناکام رهایی دهد؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا