انقلاب کوبا- مدیر مسئول محمد اشراقی

پدیده های فکری، اعتقادی، معنوی و مادی هم، مثل موجودات زنده دارای عمری محدود می باشند.

انقلاب کوبا

*مدیرمسئول – محمّد اشراقی
پدیده های فکری، اعتقادی، معنوی و مادی هم، مثل موجودات زنده دارای عمری محدود می باشند.
حوادث سیاسی و تاریخی که بعللی در تاریخ ماندگار می شوند، لزوما مادام العمر زنده نمی مانند. ممکن است نام ها و عناوینی در عرصه های مختلف معاصر دیده شوند، ولی بعلت پیری ساختار و شدت وضعف خصوصیات، فاقد ویژگی اولیه هستند و احتمالا از حیز انتفاع افتاده اند. فرضا تراز سود وزیان انقلاب کوبا نشان می دهد که مردم و  مدیریت کشور کوبا دیگر نمی توانند الگوی نجات دهنده برای مردم و کشورهای دیگر باشند. یعنی این انقلاب فرسوده، تاریخ حیات مفید خودرا تمام کرده است. بدین معنا که یا باید بنحـوی تغییر ماهیت بدهد یا باید آبرومندانه حیات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مردمش را از غلاف و مغز پوسیده کمونیزم فرسود نجات دهد.
کاستروی کوبا و ایدئو لوژی ذیربط و مردم اسیر و مهجورش،  منتظر نجات بخشی غیبی هستند ولی چارچوب سفت و سخت و تو در توی دیکتاتوری حاکم دراین کشور، مانع انجام تغییرات مورد نیاز
می باشد.
باور این است که بعداز ۵۵ سال، کشور ومردم کوبا مثل ظاهر یک آدم ژولیده فقیر، تشنه بروز شدن هستند. بنابراین انقلاب کوبا ن در این ۵۵ سالگی نه به تبریک سالگرد انقلاب،  بلکه به یک دعای خالصانه خلاصی از یوغ کمونیسم کهنه تاریخ منقضی احتیاج دارند دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا