سردار سلیمانی، نمونه بارز تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره) است

امام جمعه سردرود گفت: سردار سلیمانی جزو رویش‌های اصیل انقلاب اسلامی ایران و نمونه بارز تربیت یافته مکتب امام خمینی (ره) است.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی در جمع علما و روحانیون شهر سردرود، با تاکید بر ضرورت تداوم راه و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: سردار سلیمانی جزو رویش‌های اصیل انقلاب اسلامی ایران بود که جان خود را در طبق اخلاص و در مسیر ولایت مداری، عرضه کرد.

وی در ادامه با تسلیت ایام فاطمیه، افزود: دوران حیات حضرت زهرا به سه بخش “زمان حضور در خانه پیامبر اسلام (ص)، زمان بعد از ازدواج در خانه امیر المومنین علی (ع) و بعد دوران بعد از رحلت پیامبر” که دوران پیچیده‌ای بود، تقسیم می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، برای اسلام، ولایت و امامت سنگ تمام گذاشتند و چراغ در آستانه خاموشی امامت را با روشنگری‌های خودشان احیا کردند.

حجت الاسلام جلیلی اضافه کرد: در این دوران دو جریان حق و باطل یعنی جریان غدیر خم و امامت و ولایت در طرف حق و جریان سقیفه و خلافت در جانب باطل در تقابل هم قرار گرفتند که نقش افراد دنیا طلب و انسان‌های بی‌بصیرت در راستای انحراف امامت از مسیر اصلی خود، برجسته بود.

وی به روایت پیامبر اکرم(ص) “إِنَّ اللَّهَ لَیَغْضَبُ لِغَضَبِ فَاطِمَهَ وَ یَرْضَی لِرِضَاهَا؛ که خدا برای غضب فاطمه‌(س)، غضب می‌کند و برای خشنودی او خشنود می‌شود”، گفت: اگر این حدیث شاخص همه مسلمان‌ها قرار می‌گرفت، اکنون جهان اسلام به شکل کنونی نبود و فراتر از این‌ها به جهان ارائه می‌شد.

وی ادامه داد: هزاران افسوس که در طول تاریخ، انسان‌های بی‌بصیرت، عوامل اجرایی و سیاهی لشکر طرف باطل بوده‌اند و ما در فتنه ۸۸ نیز از این طیف افراد ضربه‌های کاری خوردیم، لذا همواره باید بصیرت افزایی جزو اقدامات اساسی در آگاهی دهی به جامعه باشد.

استاد حوزه و دانشگاه خطاب با قدردانی از زحمات روحانیون سردرود در راه تبلیغ شریعت نبوی و دین مبین اسلام، خطاب به آنان اظهار کرد: لذت هدایت دیگران از همه لذت‌ها بالاتر است، چرا که انسان در کنار ارتقای خود، دیگران را نیز به سعادت ابدی می‌رساند.

دکمه بازگشت به بالا