مراقب کرونای انگلیسی باشیم* نوشته محمد اشراقی

 

 

می گویند کرونای انگیسی از نظر سرعت انتقال هفت برابر کرونای ۱۹ چینی است.

دراینگونه موارد اخبار دیده وشنیده شده  نمی تواند کاملا مطابق با واقعیت باشد. ولی اینگونه اطلاعات جاری در شبکه های خبری  و اجتماعی مسلما قابل  اعتنا و هشدار دهنده هستند.

گزارشات رسیده در مورد کرونای انگلیسی، حاکی است که دیروز کرونای جدید در انگلیس حدود یک صد هزار نفر  را مبتلا کرده است. درضمن گزارش شده که کرونای سریع السرایه از ایران به انگلیس رفته و مجددا به ایران برگشته است.

با اینکه شرایط و وضعیت بهداشتی انگلیس با شرایط و وضعیت بهداشتی ایران متفاوت است، ولی آنچه که این دو را در گرفتاری به بیماری کرونا ۱۹ جدید و قدیم مشابه  ساخته تاحدود زیادی سرعت ابتلا و فراوانی فوتی است.

بنابراین مردم و مسئولین بهداشتی کشور باید مراقب باشند در اثر عادی انگاری شرایط، غافلگیر نشوند.

بلکه باید برای کاستن ازخسارت های جانی، مالی و اجتماعی ابتلا سریع، تمهیدات مناسب برای این نسل از کرونا را پیش بینی، طراحی و بنحو مقتضی برای اجرا به مردم و شبکه های بهداشتی کشور ابلاغ نمایند.

گویا هم اکنون در شبکه های بیمارستانی انگلیس، ظرفیت پذیرش بیمار به حداقل چالش برانگیز رسیده است. می دانیم که ظرفیت بیمارستانهای اغلب شهرهای ایران درحال حاضر نیز  زیاد مطلوب نیست. لذا مردم و مسئولین باید مراقب کرونای انگلیسی باشند. این توجه و مراقبت باعث می شود که با افزایش میزان آمادگی، خسارات جانی،  مالی و شیوع احتمالی به کرونای انگلیسی کمتر شود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا