نقد اخبار روز *م.گونش

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی استادیار دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز با اشاره به نقض مصرح اصول منشور سازمان ملل درترورهدفمند و به شهادت رساندن سردار سلیمانی، گفت: سردارسلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریست‌های تکفیری درتاریخ معاصر است.

ارک- خسارات مادی و معنوی وارده در جنگ ها می توانند در محاکم ذیربط مطرح و درخواست شوند.

 

*حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار وزیر صمت با تاکید بر تسریع در انتخاب هیأت مدیره مجموعه ماشین سازی تبریز گفت: ماشین سازی از جمله کارخانجاتی است که نیاز به توجه بیشتر دارد و با توجه به واگذاری این مجموعه از صندوق بازنشستگی به وزارت صمت، هرچه سریع‌تر هیأت مدیره این مجموعه نیز انتخاب و معرفی شود.

ارک- برای کارخانه ماشین سازی که کارخانه ای قدیمی می باشد، علاوه بر انتخاب هئیت مدیره ذیصلاح، کارا و آگاه، باید برنامه های تولیدی  بروزتر تعیین و بازار فروش وسیعتر پیدا نمود. اگراینگونه نشود، این کارخانه به تولید و سود آوری واقعی
نمی رسد و ازحمایت مالی دولت بی نیاز نمی گردد.

 

*ایسنا- رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم حتی یک واحد تولیدی تعطیل شود، گفت: اگر مشکلات واحدتولیدی به دلیل سوء مدیریت باشد، باید به صورت جداگانه به تخلفات مدیر خاطی رسیدگی شود، اما نباید این مسئله زمینه ساز تعطیلی واحدها شود.

ارک – علاوه بر خطاهای مدیریتی،  نبود بازار خارجی و بروز نبودن کالاها نیز می توانند باعث شکست تولید و  تعطیلی کارخانه ها شوند.

 

*رییس جمهوری گفت: در شرایط فعلی از نظر شیوع کرونا به جز چهار شهرستان، اغلب شهرستان‌ها، زرد و نارنجی هستند و با شرایط مساعد و مناسبی مواجه هستیم اما اگر رعایت‌ها ادامه نیابد باز به وضعیت قبل برمی‌گردیم.

ارک –  باید مواظب شیوع کرونای انگلیسی هم بود.

 

*رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه با دستورالعمل جدید قیمت گذاری خودرو هیچ آزادسازی صورت نگرفته و افزایش قیمت برای خودروسازها با شروط سخت تری انجام می شود گفت که این فرمول لزوما به معنی افزایش قیمت نبوده و بر خلاف قبل که رشد پیاپی قیمت به دنبال افزایش تورم اتفاق می افتاد، اگر خودروساز نتواند به هدف افزایش تولید برسد خبری از افزایش قیمت هم نیست.

ارک- متاسفانه خودرو سازها هم مثل کسبه و بازاریان باشنیدن نام تورم به بفکر افزایش قیمت
می افتند. قیمت ها وقتی باید مجاز به افزایش باشند، که ضرورت افزایش واقعی قیمت ها احساس شود. حرص تغییر قیمت ها نباید در بازار خودرو به فرهنگ رایج تبدیل گردد.

 

*رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه هم اکنون فروشندگان مسکن چند برابر خریداران هستند گفت: نرخهای پیشنهادی در بعضی مناطق بیش از ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع کاهش یافته وخریدار نیست امامی بینیم که عده ای بساز و بفروش عنوان می کنندنرخها پایین نیامده؛ معلوم است که اینها نفع دارند.

ارک- اگر مسکن از رده دارائی های سود ساز خارج نشود، افت و خیز قیمت ها ادامه خواهد یافت.

 

*در روزهایی که ریه‌هایمان با کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، آلودگی هوا در تعدادی از کلانشهرهای کشور در وضعیت قرمز قرار گرفته است. سازمان محیط زیست نیز سرانجام مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها و صنایع در تهران را تایید کرد. معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه با مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها دراراک برخورد شده است می‌گوید: نامه‌ای به دادستانی تهران نیز درخصوص مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها ارسال کرده‌ایم.

ارک – اگر توجه شود هوای دهات و شهرهای کوچک بدلیل کمی تردد خودرو، مناسب هستند.  پس می توان به فکر تقلیل تردد خودروها در کلانشهرها نیز بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا