ترمیم ترک های نمایشگر موبایل با «روغن بزرک» در ۲۰ دقیقه

محققان کره ای با استفاده از «روغن بزرک» روشی ابداع کرده اند که می تواند ۹۵ درصد ترک های نمایشگر موبایل را در ۲۰ دقیقه ترمیم کند.

به نقل از لد بایبل، محققان کره جنوبی روشی برای ترمیم نمایشگرهای شکسته موبایل یافته اند. این روش نوین شامل تقویت نمایشگر به وسیله «روغن بزرک است» تا آنها بتوانند خود را ترمیم کنند.

این تحقیق در نشریه Composite Part B: Engeenring منتشر شده و یونگ چا جونگ مدیر مرکزی در  انستیتو علم و فناوری کره جنوبی(KIST) آن را رهبری کرده است.

در این پروژه محققان «روغن بزرک» را به شکل میکروکپسول هایی در نمایشگر به کار بردند. به طور دقیق تر در این روش از پلیمر دولایه (PBF) استفاده شد که دولایه متشکل از کپسول های روغن بزرک و محصول شیشه مانندی را در برمی گیرد . این ماده شیشه مانند در موبایل ها و دستگاه های دیگر به کار می رود CPI نام دارد. نتیجه حاصل ایجاد یک ماده جدید است.

محققان در آزمایش ها نشان دادند زمانی که نمایشگر در معرض خطر ترک قرار می گیرد، «روغن بزرک» آزاد و سپس سخت می شود. به این ترتیب نمایشگر هرگونه خسارتی را ترمیم می کند.

محققان ادعا می کنند  روش نوین آنها قادر به ترمیم ۹۵ درصد ترک های نمایشگر  است. علاوه بر آن این روش ترک ها را در ۲۰ دقیقه ترمیم می کند.

از این روش برای ترمیم چوب های کریکت و آثار  هنری استفاده می شود زیرا «روغن بزرک» بی رنگ است و در دمای اتاق سخت می شود. البته این فرایند معمولا چند ساعت طول می کشد اما محققان توانسته اند با کمک دمای بالاتر و اشعه فرابنفش آن را تسریع کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا