کمیته امداد نباید وارد بازی‌های سیاسی شود

تبریز- مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی گفت: کمیته امداد نباید وارد بازی‌های سیاسی شود.

به گزارش ارک خبر، محمد کلامی صبح امروز در دیدار با کارکنان و مددکاران کمیته امداد شهرستان اهر اظهار داشت: کمیته امداد برای جذب کمک‌های مردمی نباید حوزه منابعی را تنها به شهرستان محدود کند، چراکه اهری‌های مقیم سایر شهرها و مناطق ظرفیتی بزرگ برای جلب مساعدت به منظور تأمین نیازهای نیازمندان است.

وی افزود: بی‌توجهی به استفاده از امکانات روز، نوآوری و ایده‌های خلاقانه؛ کمیته امداد را در آینده از نظر خدمات‌رسانی با مشکل مواجه می‌کند.

کلامی بر لزوم چابک‌سازی کمیته امداد آذربایجان‌شرقی تأکید کرد و گفت: تا سال ۱۴۰۳ مجموع کارکنان کمیته امداد کشور به ۶۵۰۰ نفر کاهش می‌یابد و در کمیته امداد آذربایجان‌شرقی نیز ۷۵ درصد کارکنان بازنشسته می‌شوند.

وی گفت: نوآوری و خلاقیت پرسنل کمیته امداد از کارکنان در خدمات‌رسانی مورد انتظار است. روحیه انقلابی‌گری در بین کارکنان کمیته امداد بایستی تقویت شود؛ در کار انقلابی تلاش برای خدمات‌رسانی به مردم است و مسئول انقلابی آن کسی است که خود را وقف مردم کند.

کلامی افزود: مسئول انقلابی هیچ‌گاه به دنبال سمت و مقام نیست، هرچند مقام و منصب هم نمی‌تواند آن فرد را در پیشگاه خداوند متعال مقدم بر سایرین کند. به عنوان مثال شهید حاج قاسم سلیمانی دومین فردی بود که بعد از امام راحل؛ دومین تشییع ماندگار در تاریخ داشت در حالی که بسیاری از شخصیت‌ها پیش‌تر دار فانی را وداع گفته بودند اما شاید به اندازه شهید سلیمانی محبوب قلب‌ها نبودند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی گفت: از خودگذشتگی و گذشتن از حق را از شاخصه‌های مردان انقلابی عنوان کرد، متأسفانه برخی‌ها برای ریاست تلاش می‌کنند تا چند صد هزار تومان حقوق‌شان افزایش یابد و یا این‌که آشنایان خود را وارد کار کند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد نباید وارد بده بستان و بازی‌های سیاسی شود، افزود: حیف است کمیته امداد از زیر پرچم امام خمینی رحمت‌الله علیه خارج و به زیر پرچم احزاب، جناح‌ها و افراد و اشخاص برود؛ در واقع اگر چنین باشد خیانت به این نهاد است.

کلامی ادامه داد: هر کسی که تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرد و از سفره انقلاب متنعم می‌شود بایستی روزبه‌روز از نظر روحیه انقلابی و معنوی ارتقا یابد. کمبود نیروی انسانی کمیته امداد شهرستان اهر با تدابیر و برنامه‌ریزی؛ جبران می‌شود تا در آینده سیستم خدمات‌رسانی به مددجویان خللی وارد نشود.

وی با قدردانی از تلاش‌های کارکنان کمیته امداد در طرح اکرام گفت: شهرستان اهر در طرح ایران مهربان در رتبه ۳ استانی است و از مجموع خیرین متقاضی در این طرح؛ ۳۹ درصد سهم مساعدتی خود را واریز کرده‌اند. خیرّین همکار کمیته امداد عمدتاً اشخاصی خوش قلب و مهربان هستند، ولی بایستی کارکنانی که با خیرین در ارتباط هستند با زبان خوش و اخلاق ارتباط برقرار کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا