نقد اخبار روز *م.گونش

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی رئیس اتحادیه رستوران داران و تالارهای های عروسی تبریز با اشاره به آسیب‌هایی که کرونا به تالارهای پذیرایی زده است، گفت: برخی از واحدها مجبور به ابطال مجوزشان شدند.

ارک – مدیران مسئول باید ترتیبی اتخاذ نمایند که مجوز ها بجای ابطال، نوعی به حالت تعلیق در آیند تا درصورت برگشت شرایط عادی، دیگر مصیبت های درخواست مجدد تکرار نشود.

 

*ایسنا-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، بیکاری جوانان را مهم‌ترین چالش فعلی کشور برشمرد و افزود: تلاش برای اشتغال‌زایی جوانان و مهارت‌افزایی آن‌ها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

ارک – پیشنهاد می شود مسئولین ذیربط با نیروی انسانی و کار و صنعت علاوه بر اظهار نظر های تئوریک پیشنهادهای عملی ارائه دهند.  تا اینکار انجام نشود، بیکاری همچنان آسیب مهم اجتماعی خواهد بود.

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، جزئیات اجرای دوباره طرح زوج و فرد خودروها در شهر را تشریح کرد.

اصغر آدی بیگ گفت: پس از تصمیم گیری در جلسه روز گذشته کارگروه کاهش آلودگی هوای تبریز، اجرای طرح زوج و فرد و هم‌چنین طرح LEZ (معاینه فنی) خودروها در تبریز از روز شنبه ۲۰ دی دوباره آغاز می‌شود.

ارک – اجرای طرح های تقلیل تردد خودروها برای کاهش آلودگی هوای شهرها مفید است.

ضمنا یاد آوری می شود که حوزه معاینات فنی خودرو هم نیازمند نظارت است.

 

*ایسنا،رئیس جمهوری: کسی در دنیا فکر نکند که تحریم و جنگ اقتصادی ملت ایران را از پا در می آورد. ما مسیر خود را با قدرت ادامه می دهیم و هر وقت طرف مقابل تسلیم شد ما هم استقبال می کنیم.

ارک- دولت مسئول معیشت مردم نیز هست.ضمنا آیا طرف مقابل قصد و نیازی به تسلیم شدن دارد یا در راه یک طرفه می راند؟

 

*ایسنا-لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت اگرچه دیر به تصویب دولت رسید اما اتفاق مبارکی است. لایحه‌ هشت ساله‌ای که طی رشد و تدوین خود شاهد حوادث ناگوار و تلخی برای زنان بود. کم نبودند تعداد زنانی که طی این مدت قربانی خشونت شدند تا این لایحه مجددا قوت گیرد و قدم به قدم به تصویب نزدیک شود.

ارک – اصلاح و حذف  بعضی تعصبات که بغلط جانشین قوانین شده اند، نه با تصویب قوانین حمایتی بلکه با فرهنگ سازی ملی مقدور است. لذا خلاص کردن مردم از قیود تعصبات، باید بخش مهمی از کار نجات زنان از سایه تعصبات شمرده شود.

 

*ایرنا – پایگاه خبری المعلومه عراق امروز (دوشنبه) به نقل از یک منبع امنیتی در استان الانبار نوشت: یک کاروان بزرگ نظامیان آمریکایی شامل حدود ۲۰۰ خودرو از نوع هامر وارد پایگاه عین الاسد در ناحیه البغدادی در بخش غربی هیت در استان الانبار
شد.

دولت آمریکا چندی پیش اعلام کرد که تعداد نیروهای خود در عراق را به میزان ۵۰۰ نفر کاهش می‌دهد و درپی آن، ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که خروج نخستین گروه نظامیان آمریکایی از این کشور در چارچوب توافق اخیر بین بغداد و واشنگتن آغاز شده است.

ارک – خروج آمریکائی ها از عراق تیغ دولبه است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا