شورش های انتخاباتی آمریکا* نوشته محمّد اشراقی

 

 

از وقتی که ترامپ در آمریکا روی کار آمد، سیاست پوپولیستی وی روند سیاسی آمریکا را بتدریج از مسیر عادی خارج و به سمت تحقق شعارهای مردم فریب ترامپ هدایت کرد.

رئیس جمهوری آمریکا ظاهرا به بهانه  افزایش شان و قدرت آمریکا انبوهی از مردم را طرفدار خود ساخت. مردم خواهان اصلاحات و تحقق منافع آمریکا درعرصه انتخابات ریاست جمهوری ۲٠۲٠ امریکا، همگام با اعضا حزب دموکرات به رقابت پرداختند.

ترس از خطر انتخاب مجدد ترامپ، ظاهرا بخشی ازدموکرات های   بی تفاوت را نیز به پای صندوق های رای کشاند و در نتیجه دست ترامپ را از دور دوم ریاست جمهوری کوتاه کردند و اکثریت را در سنا به دموکرات ها بخشیدند.

پیروزی های اخیر دموکرات ها در  انتخابات ریاست جمهوری و گنکره بر خلاف ادعای ترامپ نه با تقلب بلکه ازطریق صندوق های رای و دموکراسی  به برکت استقلال قوه قضائیه حاصل شده است.

بی شک جامعه آمریکا ازقبل  نوعی جناح بندی آشکار و پنهان اجتماعی و سیاسی  داشته  که با مطرح شدن آشکار در مبارزات انتخاباتی به مرحله نتایج ملموس اخیر رسیده است.

غلیان های سیاسی افراطی  در اجتماعات دموکراتیک اصولا باید بعد از حصول نتیجه، به عامل هدایت و رهبری جامعه تبدیل شوند و به ثمر برسند .

باور این است که سیستم های اداری کشورها تاوقتی که به طور قانونی تغییر نیافته اند، باید معتبر شناخته شوند.

بنابراین شورش های اخیر بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و کنگره غیر قابل تحمل است و مسلما مدیریت می شوند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا