رونمایی از واکسن تب برفکی و فوق حاد پرندگان در البرز

از واکسن تب برفکی و فوق حاد پرندگان در البرز توسط رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانسی رونمایی شد.

به گزارش ارک خبر،صبح امروز در مراسم آغاز بهره‌برداری و تولید صنعتی واکسن تب برفکی پایه روغنی و واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان موسوم به اچ ۵ ان ۸ بوده در صفادشت کرج که با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس صورت گرفت از دو واکسن دانش بنیان دامی در البرز که توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان در البرز تولید شده است، رونمایی شد.

پرویز هوشمندپور مدیر این شرکت دانش بنیان بیان کرد: دو واکسن تب برفکی و واکسن آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان از جمله واکسن‌های استراتژیک محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: تولید واکسن تب برفکی از این حیث دارای اهمیت است که بیماری تب برفکی به عنوان یک بیماری بسیار مسری خطرناک در همه جای دنیا توجه خاصی به آن می‌شود، بر این اساس اگر کشوری در زمینه تولید این واکسن عقب بماند با خسارت جبران ناپذیری مواجه می‌شود.

هوشمندپوردر خصوص تولید این واکسن بر مبنای پایه روغن خاطر نشان کرد: شرکتی که در دنیا انحصار تولید این روغن را دارد بعد از تحریم‌ها با ما سر ناسازگاری داشت به همین منظور روغن مربوطه را تهیه و از سوی سازمان دامپزشکی واکسن و روغن را مورد آزمایش دقیق قرار گرفت و پس نتایج رضایت بخش، مجوز ساخت روغن مربوط اعطا شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا