باز هم کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در قرعه کشی

به گزارش ارک خبر: فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری فردی که با با ترفندارسال پیام های برنده شدن در قرعه کشی به کاربران شبکه اجتماعی واتس آپ از آنان کلاهبرداری می کرد خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس  در خصوص جزئیات این خبر بیان داشت:در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری ۲۰ میلیون ریالی از وی با ترفند برنده شدن در قرعه کشی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه صورت گرفته از مال باخته مشخص شد، وی از طریق شبکه اجتماتعی واتس آپ پیامی را با عنوان” شما برنده قرعه کشی شده اید” دریافت کرده و سپس متهم، شاکی را به دستگاه خودپرداز کشانده که  در مراجعه به دستگاه خود پرداز و انجام عملیات بانکی دیکته شده از سوی فرد تماس گیرنده مبلغ ۲۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت شد و به حساب فرد کلاهبردار انتقال یافته است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر ادامه داد:مأموران پلیس فتا با بکارگیری روش های علمی و شگردهای خاص پلیسی متهم مذکور را در یکی از استان های همجوار شناسائی و با اخذ نیابت از  مقام قضائی نست به دستگیر وی اقدام کردند.

سرهنگ براتی به شهروندان توصیه کرد هرگز به پیامک هایی که به بهانه برنده شدن در قرعه کشی از آنها خواسته می شود تا به عابربانک مراجعه کرده و یا اطلاعات حساب خود را برای آنها ارسال کنند توجهی نکرده و در صورت مواجهه با این گونه موارد حتماً از طریق شماره تلفن ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع رسانی کنند.

 

دکمه بازگشت به بالا