نقد اخبار روز *م.گونش

 

*سی ان ان: دموکرات ها در کنگره آمریکا پیش نویس سند استیضاح دونالد ترامپ،
رئیس جمهور فعلی آمریکا را به صورت آنلاین منتشر کردند.

ارک – ترامپ براساس توهم اعمالی انجام داد که در کمتر از دوهفته مانده به آخر دوره ریاست جمهوریش، عذرش را می خواهند.

 

*ایرنا – عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر نسبت به نامزد شدن کسی نظر مثبت و یا منفی نداریم، گفت: نباید در جهان این تصور ایجاد شود که در ایران قحط الرجال است و فقط چند نفر مشخص برای پست ریاست جمهوری داریم.

ارک – اگر احزاب فعالیت واقعی نکنند، آگاهان سیاسی نمی توانند سخن بگویند، رجال سیاسی بوجود نمی آیند. رجال سیاسی تصنعی نیز بدرد جامعه
نمی خورند.

 

*ایرنا – رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ششم با بیان اینکه نمی‌توان به اقدامات مجلس خوشبین بود، گفت: نیت خوانی نمی‌کنم و کسی را به سوءنیت متهم نمی‌کنم اما این شائبه وجود دارد مجلس
یازدهم با طرح انتخاباتی خود بنا دارد عده‌ای را به کنار گذاشته و زمینه نامزدی برخی دیگر را آماده کنند.

ارک – اگر قوانین با اهداف حزبی تغییر واصلاح شوند، بحال مردم و دموکراسی متصور در قانـون اساسی مضر خواهند بود.

 

*ایرنا- دبیر کل جامعه جوانان متحد اسلامی، تعیین سقف سنی برای نامزد ریاست جمهوری را به صلاح ندانست و افزود: باید شرایط دیگری از جمله توان جسمی و فکری افراد بالای ۷۰ سال در این طرح مورد توجه مجلس قرار گیرد.

ارک- شرایط جدید برای نامزد های ریاست جمهوری مبتنی بر اهداف دموکراتیک است.  لذا انجام  اصلاحات در این مورد غیر لازم و به ضرر دموکراسی متصور در قوانین ذیربط می باشد.

 

*ایرنا – کارشناس حقوق بین‌الملل، راهکار جمهوری اسلامی ایران در برخورد با کارگروه ویژه اقدام مالی را تعامل مدبرانه دانست و گفت: از منظر حقوق بین‌الملل توصیه‌های FATF برای همه کشورها جنبه الزامی دارد.

ارک – بهتر است در مورد بعضی موضوعات نیازمند قانون، کلاس های آموزشی وارتقا سطح آگاهی و اشراف، برای مسئولین و نمایندگان تشکیل شود. این امر باعث می شود که سطح آگاهی و تصمیم گیری ها مناسب شود و کارهای مفید بدون تاخیر و بموقع انجام گیرد.

 

ایرنا- رییس جمهوری با تاکید بر اینکه وضعیت اقشار کم درامد خط قرمز دولت در بودجه است، گفت: افزایش بی حساب و کتاب مالیات در بودجه سال آینده را که به مردم فشار مضاعف وارد می کند، نمی پذیریم.

ارک – تحمیل فشار مضاعف مالیاتی، مردم را بدبین وعاصی می سازد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا