خانه گرم و هوای پاک با مصرف بهینه برق و گاز

به گزارش ارک خبر:مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان ، حمید علاقمندان در راستای مصرف بهینه برق و گاز گفت: به دلیل سرمای شدید هوا در این روزهای زمستان ، بالتبع با افزایش مصرف گاز در سراسر کشور مواجه شده ایم که با توجه به اینکه اولویت شرکت گاز تامین سوخت مصرفی منازل می باشد ، لذا تامین سوخت مصرفی نیروگاههای برقی با اختلال مواجه شده و در تولید برق با محدودیت هایی مواجه شده ایم.
وی با بیان اینکه بیشترین میزان مصرف گاز کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می باشد ، افزود : با کمبود سوخت در نیروگاههای برقی با محدودیت تولید برق مواجهیم و در صورت عدم همکاری و همراهی مردم در مصرف بهینه انرژی برای مدیریت بار ناچار به اعمال خاموشی با برنامه در سطح استان خواهیم بود .علاقمندان گفت: انرژی مصرفی برق در توزیع استان در دو ماه گذشته بالغ بر۱٫۳۰۰٫۰۰۰ مگاوات بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۸ حدود ۵ درصد رشد داشته ایم. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مصرف برق کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۵ درصد افزایش یافته که بخش عمده آن در بخش صنایع و بخشی نیز در حوزه خانگی و تجاری بوده است ، گفت : در بخش اداری و صنایع نیز اقدامات موثری انجام شده است . وی ادامه داد : در صنایع به دلیل شرایط سخت امسال، صنایعی که بیش از دیماند خریداری شده برق مصرف کنند، ابتدا تذکر دریافت می‌کنند و درصورت تکرار علاوه بر جریمه ، برقشان قطع خواهد شد و در بخش اداری نیز کنترل ها به صورت مستمر انجام می شود و اداراتی که پس از پایان کار، دستگاه‌های گرمایشی را خاموش نکرده باشند ابتدا تذکر دریافت کرده و در صورت تکرار، مدیر مربوطه باید در خصوص دلایل آن پاسخگو باشد.
حمید علاقمندان با اشاره به این موضوع که درحال حاضر میزان تولید برق از نیروگاه‌های برق آبی افزایش یافته ، گفت : میزان مصرف آب در این نیروگاه‌ها برای حفظ پایداری در شبکه برق تا ۷۴ درصد رشد داشته است که مردم در کنار مدیریت مصرف گازو برق ، نباید از مصرف بهینه آب نیز غافل شوند. وی در پایان به چند راهکار ساده مصرف بهینه انرژی نیز اشاره نمود و گفت: همه با هم با کاهش یک درجه در وسایل گرمایشی و استفاده از لباس های گرم در محیط خانه در تامین سوخت جهت بخش نیروگاهی و تامین برق مطمئن و پایدار اقدام نماییم. همچنین با راهکارهای ساده مانند استفاده بیشتر از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ های اضافی و تنظیم وسایل گرمایشی در دمای آسایش و جلوگیری از هدر رفت انرژی مصرف انرژی را مدیریت نماییم.
در ادامه مدیر دفتر روابط عمومی و سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان با اشاره به کمبود گاز و برق در این روزها گفت: تنها با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق می توان مصرف گاز نیروگاهها را معادل ۷۰ میلیون متر مکعب کاهش داد که این صرفه جویی بطور کامل ، محدودیت تأمین سوخت نیروگاهها را برطرف می کند. امیر رمضانی ادامه داد: با راهکار‌های ساده ای مانند خاموش کردن یک لامپ اضافه و کاهش یک درجه‌ای دمای محیط ( کم کردن شعله بخاری ویا کاهش دمای ترموستات) می توان میزان مصرف را تا ۱۰ درصد کاهش داد.
وی فعالیت های در دست انجام صنعت برق برای کاهش مصرف برق و گاز را اینگونه اعلام کرد که با کمک همه بخش‌ها و تعامل با مسئولان استانی ان شاء ا… بتوانیم مصرف انرژی را به صورت مطلوب مدیریت نموده تا شرکت گاز نیز بتواند گاز رسانی پایدار را بخصوص به بخش خانگی در شرایط مناسب انجام دهد. رمضانی افزود : کاهش روشنایی غیر ضروری از جمله موارد مد نظر برای کاهش مصرف انرژی است، زیرا تامین برق برای این روشنایی ها، مصرف سوخت را در نیروگاه‌ها افزایش می‌دهد.
وی سایر اقدامات در این حوزه را آمادگی دیزل ژنراتور‌های بیمارستان‌ها و مراکز حساس برای خدمات رسانی و ورود به مدار در زمان اعمال محدودیت‌های احتمالی و کشف و جمع آوری مراکز غیرقانونی استخراج رمزارز به دلیل مصرف بیش از اندازه برق دانست. وی در تشریح این اقدام گفت : افرادی که مراکز غیرمجاز رمز ارز را معرفی کنند، تا ۱۰ میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد ، ضمن اینکه اینکار از طریق سایت و سامانه ۱۲۱ امکان پذیر است و البته نام این افراد محرمانه نیز خواهد ماند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا