سی و یک جلد کتب مذهبی چاپ خطی و چاپ سنگی به موزه قرآن و اهلبیت(ع) خمینی شهر استان اصفهان اهدا شد.

به گزارش ارک خبر:، محمدعلی شاهین از نویسندگان شهرستان خمینی شهر با اهدای سی و یک جلد از کتب چاپ خطی و چاپ سنگی از دوره های صفویه و قاجاریه به این موزه رکوردار بیشترین وقف کتب تاریخی به اولین موزه قرآنی استان اصفهان شد.
شاهین هدف از اهدای این کتب را حفظ و نگهداری این آثار نفیس خطی و قدیمی در مکان مناسب دانست و آشناسازی آحاد جامعه با فرهنگ غنی اسلامی از قدیم تا کنون را از الویت های خود خواند.
این موسسه در راستای اهداف قرآنی و فرهنگی خود اولین موزه تخصصی قرآن و عترت استان اصفهان را در موسسه دارالقرآن اهلبیت(ع) ایجاد نموده که با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شده است.
این موزه با دارا بودن بیش از ۵۰۰ نسخه خطی شامل قرآن های مطلا، صلح نامه های قدیمی، کتب چاپ سنگی علوم قرآنی و… نشانگر این است که یکی از بهترین موزه های موجود در بین موزه های قرآن و عترت کشور می باشد.
لازم به ذکر است در اولین گردهمایی علما و فضلای شهرستان خمینی شهر همزمان با ایام شهادت جانسوز بضعه الرسول حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) در هجدهم دی ماه در موسسه دارالقرآن اهلبیت(ع) با حضور امام جمعه خمینی شهر از محمدعلی شاهین واقف این کتب ارزشمند تقدیر شد.

دکمه بازگشت به بالا