کاهش محدودیت‌های کرونا به معنی عادی شدن وضعیت جامعه نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی، گفت: کاهش محدودیت‌های کرونا به معنی عادی شدن وضعیت نبوده و حساسیت‌ها باید تا ریشه‌کنی کرونا یا تزریق واکسن این بیماری ادامه یابد.

به گزارش ارک خبر،علیار راستگو در بیست و یکمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان شرقی، با اشاره به کاهش آمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در استان در هفته‌های گذشته، اظهار کرد: البته شهروندان باید توجه داشته باشند که کاهش آمارها به معنای رفع خطر کرونا نیست.

وی افزود: با وجود اینکه بیش از ۹۵ درصد مردم استان از ماسک استفاده می‌کنند، اما رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی همچنان ضروری است، چون عادی‌انگاری کرونا موجب شیوع مجدد بیماری و عزادار شدن خانواده‌ها می‌شود.

راستگو همچنین با اشاره به اینکه کادر بهداشت و درمان، زحمات فراوانی را متحمل شده‌اند، گفت: برخی از پرستاران و کادر درمان استان مدت‌ها است که به مرخصی نرفته‌اند و حتی خانواده خود را از نزدیک ندیده‌اند؛ بر این اساس تقدیر همگانی از مدافعان سلامت لازم و ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان شرقی یکی از منظم‌ترین شوراهای استان است و ساختارهای مناسبی برای اطلاع‌رسانی دارد، اظهار کرد: البته اخباری که دارای اهمیت است و افکار عمومی نسبت به آن حساسیت دارند، باید دستگاه‌ها بلافاصله پاسخگوی افکار عمومی و نیازهای جامعه باشند و در واقع با جامعه و نیازهای اطلاعاتی رسانه‌ها حرکت کنند.

وی ادامه داد: ادارات باید در مواقع ضروری، اطلاع‌رسانی به‌هنگام داشته باشند و با بیان واقعیت‌ها، نیازهای اطلاعاتی و سوالات رایج در جامعه را با همکاری رسانه‌ها پاسخ دهند تا از ایجاد شبهه جلوگیری شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و دبیر شورای اطلاع رسانی استان نیز در ادامه گفت: روابط عمومی‌های استان در خصوص اطلاع‌رسانی اخبار مهم و مطالبات مردمی سرعت عمل و حساسیت مناسب را داشته باشند.

علی پیروزمنش اظهار کرد: هم‌افزایی روابط عمومی‌ها و رسانه‌های آذربایجان شرقی ظرفیت بزرگی است که می‌تواند منجر به تحول بیشتری در حوزه اطلاع‌رسانی استان شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا