روش‌ مصالحه‌ی شهرداری هشترود ایرادهای حقوقی زیادی دارد

فرماندار هشترود گفت: روش مصالحه‌ی شهرداری هشترود ایرادات حقوقی زیادی دارد و مدارک اغلب مصالحات انجام شده، ناقص است.

به گزارش ارک خبر،امین امینیان در جلسه شورای شهر، اظهار کرد: حق اشرافیت و کاربری در مصالحات شهرداری دیده نمی شود و از مدتها پیش، این قانون توسط شهرداری زیر پا گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: هر مصوبه ای که از شورا برای تائید به هیات انطباق فرستاده می شود اگر از حدود و اختیارات قانون خارج باشد، رد خواهد شد.

وی بیان کرد: صد درصد پاداش‌هایی که در مراسمات مختلف توسط شهردار به پرسنل تحت امر خود داده شده و آسفالت ریزی در روزهای سرد سال که توسط این اداره انجام گرفته، بعد از ۲۰ روز به هیات انطباق فرستاده شده است که در جای خود، تخلف به حساب می‌آید.

رئیس دادگستری شهرستان هشترود نیز در این جلسه، گفت: کارهای محوله به یک اداره باید در جهت منافع عمومی باشد.

رحیم استادی یادآور شد: متاسفانه شهرداری هشترود به خاطر آشنا نبودن به مسائل حقوقی در چند ده پرونده متحمل شکست سنگین شده و منافع مردم را حیف و میل کرده است.

وی ادامه داد: هیات انطباق در پی حل کردن مشکلات شهر و شهروندان است، چرا که قراردادهای نامناسب در زمان‌های گذشته برای مجموعه شهرداری و مردم مشکل ساز شده است.

وی اظهار کرد: موارد ادارات باید صریح و روشن بوده و در جهت خدمت به مردم باشد.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر هشترود نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: بازگشایی خیابان سردار سلیمانی بعد از ۲۱ سال به همت رئیس دادگستری انجام شد و اگر کمک مجموعه قضایی نبود، این خیابان به بهره برداری نمی‌رسید.

محمدرضا قهرمانپور افزود: اختصاص قسط دوم از ۱۲ میلیارد تومان مصوب هیئت وزیران از محل اعتبارات ستاد بحران برای ساخت دیوار حائل رودخانه وسط شهر، می‌تواند جلوی خطر سیل را بگیرد.

وی اضافه کرد: با تـوجه به وضعیت ترافیکی موجود در شهر، اگر خیابان جدیدی احداث نشود تا دو سال دیگر خیابان‌های موجود جوابگوی این همه بار ترافیکی نخواهد بود.

وی از مسئولان ارشد شهرستانی خواست، ساماندهی شغل های مزاحم را در دستور کار قرار دهند تا چهره زشت برخی از مناطق شهر هشترود بهبود یابد.

شهردار هشترود نیز در این جلسه گفت: تعرفه صدور پروانه ساخت در هشترود ۵۰ درصد از سایر شهرهای استان کم است.

مهدی پور صادق اظهار کرد: مجموعه قضایی هشترود کمک حال شهرداری در اجرای مصوبات و اجرایی کردن طرح های مختلف است، از این رو ما باید قدردان زحمات نمایندگان قوه قضائیه در هشترود باشیم.

بر اساس این گزارش؛ از فرماندار هشترود به دلیل تلاش‌های شبانه روزی در جهت ساماندهی و آسفالت سایت مسکن مهر و از زحمات رئیس دادگستری هشترود به خاطر تلاش مضاعف برای بازگشایی خیابان شهید حاج قاسم سلیمانی، تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا