نقد اخبار روز *م.گونش

 

* ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، با ابراز رضایت از نتیجه دیدار سه جانبه روز گذشته، از تشکیل کار گروه ویژه ای برای حل اختلافات جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد.

ارک – پوتین رئیس خود خوانده نهاد نظارتی صلح دو کشور آذربایجان و ارمنستان شده است. امید است که مردم آذربایجان از خطرات و مضرات احتمالی  این نظارت مصون بمانند.

 

*علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار در موافقت با کلیات این طرح، اظهار داشت: مجلس قصد ساماندهی در حوزه فولاد را دارد.

ارک – ساماندهی بازار فولاد باید بنحوی منجر به لاغر شدن واسطه ها وچاق شدن مصرف کنندگان واقعی ختم شود. وگرنه مافیای بازار فولاد دست نخورده باقی می ماند.

 

* سخنگوی دولت با بیان اینکه از ابتدای دولت ترامپ درباره پیامدهای قانون شکنی و یکجانبه‌گرایی رژیم ترامپ هشدار داده بودیم، گفت: هزینه سکوت و گاهی همراهی منتقدان ترامپ در داخل آمریکا با سیاست‌های ضدایرانی او سرانجام گریبان آمریکایی‌ها را در کشور خودشان گرفت.

ارک – در عرصه سیاست ، تعامل و استفاده از فرصت ها مفید وتقابل و فرصت سوزی مضر
می باشد.

 

* آفریقا که در سال ۲۰۲۰ با قتل‌عام وحشیانه غیرنظامیان در غرب، درگیری‌ ارتش و شورشیان در شمال و نیز انتخابات پرتنش بویژه در شمال غرب و آفریقای مرکزی، سالی پرمخاطره را پشت سر گذاشت، چالش‌هایی از جمله تشدید تنش‌ها و فقر و بحران بدهی‌ها و بهداشتی را در سال میلادی جاری پیش روی خود دارد.

ارک- آفریقا برای فقرزدایی نیازمند استقرار سیستم های دموکراتیک می باشد.

 

* شبکه اجتماعی توئیتر پس از انکه حساب شخصی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را هفته گذشته به علت نوشتن مطالب تحریک آمیز برای یورش به کنگره آمریکا بطور دائم حذف کرد، اکنون حساب کاربری ۷۰ هزار کاربر خشونت گرای هوادار ترامپ را نیز مسدود کرد.

ارک- جزای کسانی که قوانین، حرمت و امنیت محیط را رعایت نکنند، محدود شدن است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا