تدوین بودجه ۱۴۰۰ با محوریت حفاظت از میراث فرهنگی

تبریز- شهردار تبریز با اشاره به تداوم اجرای پروژه‌های نیابتی مقبره الشعرا، مقبره دوکمال، ربع رشیدی و… در سال آینده، گفت: بودجه ۱۴۰۰ با محوریت حفاظت از میراث فرهنگی تدوین می‌شود.

به گزارش ارک خبر، ایرج شهین باهر این موضوع را در جلسه‌ای با عنوان جلسه «احصا نیازهای عملیاتی با رویکرد حفظ میراث فرهنگی و رونق اقتصاد گردشگری شهر تبریز» مطرح کرد که صبح امروز برگزار شد.

در این جلسه رئیس و اعضای شورای شهر تبریز، شهرداران و مدیران مناطق تاریخی و فرهنگی و کارشناسان و متخصصان حوزه میراث فرهنگی حضور داشتند که مباحثی پیرامون آخرین وضعیت ابنیه و اماکن تاریخی و فرهنگی و ضرورت حفاظت از آنها بحث و بررسی شد.

او تاکید کرد: محدودیت بودجه و اعتبار شهرداری تبریز، ایجاب می‌کند که اکنون بر اساس اولویت‌های تاریخی و فرهنگی شهرمان عمل کنیم و دستگاه‌های دیگر نیز شهرداری را یاری کنند.

او در ادامه تشریح کرد: شهرداری در کنار انجام وظایف قانونی خود نمی‌تواند در قبال برخی موضوعاتی که به شهر و شهروندان مان مربوط است، بی تفاوت باشد.

او در این باره با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌های دولتی، افزود: در بسیاری از موضوعات دستگاه‌های متولی به بهانه نبود یا کمبود اعتبار، اقدامات مفید و مؤثری انجام نمی‌دهند و شهرداری تبریز به نیابت از این دستگاه‌ها عهده دار برخی امور می‌شود.

ایرج شهین باهر با اشاره به پروژه مقبره الشعرا که یکی از پروژه‌های نیابتی شهرداری است، گفت: شهرداری تبریز توانسته کف سازی ورودی شمالی مقبره الشعرا را به اتمام برساند در حالی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی اصلی این پروژه است، در دو و نیم سال اخیر نتوانسته المان ورودی مقبره الشعرا را تکمیل کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا