نقد اخبار روز *م.گونش

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی محله‌ی سرخاب در کنار تاریخ غنی و هویت بخشی به تبریز و با وجود دهن کجی ساخت و ساز مدرن به تاریخ آن، هنوز هم تکه‌هایی از تاریخ پر فراز و نشیب تبریز را در دلش جای داده که عمارت قائم مقام یکی از آن‌ها بوده که در میان بازوان توانمند ساخت و سازهای مدرن، تسخیر و به محل رفت و آمد گوسفندان، تبدیل شده است.

ارک – آثار باستانی و تاریخی در معرض آسیب و تخریب موجود درتبریز و آذربایجان زیاد است. با اینکه بازسازی و احیا این آثار با وجود مضیقه های مالی، دشوار بنظر می رسد، ولی مسئولین می توانند از شیوه های جذب اعتبارات انبوه معموله در اصفهان و شیراز استفاده کنند. ضمنا می توان بخش خصوصی
را نیز برای سرمایه گذاری در این امر مهم بیش از پیش تشویق کرد.

 

*رئیس‌جمهور گفت: تأکید می کنم که مردم بدانند و امروز هم در دولت این موضوع بحث شد که غیر از کواکس و واکسن هایی که در دسترس است و وزارت بهداشت تأیید می کند با تأکید بانک مرکزی مشکلی برای تأمین و پرداخت ارز نداریم و تلاش ها صورت می گیرد تا واکسیناسیون سراسری طبق زمانبندی مشخص انجام شود.

ارک- بهتر است برای مطمئن کردن مردم، برنامه واکسیناسیون سراسری اعلام گردد.

 

*محمد تقی صابری سفیر ایران در تاجیکستان : ‏در دیدار با خانم شیرین امان زاده وزیر کار، مهاجرت و شغل اهالی تاجیکستان، زمینه های همکاری دوکشور ‎ایران و ‎تاجیکستان در حوزه های بازار کار،  آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی مورد تبادل نظر و گفت‌وگو قرار گرفت.

ارک – این همکاری می تواند با سایر کشورها نیزمطرح وپیگیری شود.

 

*نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه موافقت کردند.
تقاضای جمعی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه در دستور کار جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس قرار گرفت که نمایندگان با آن موافقت کردند.

ارک- تحقیق وتفحص خوب است. اما قبل از هر اقدامی تقویت سیستم های نظارتی ناظر مؤسسات بزرگ  مهم می باشد.

 

*سید احسان قاضی زاده هاشمی، شامگاه سه شنبه در برنامه تهران ۲۰ شبکه ۵ سیما با اشاره به بودجه بخش فرهنگ در سال آینده اظهار کرد: آنچه که ما به عنوان بودجه عمومی کشور مطرح می‌کنیم شامل تامین بودجه هزینه‌ای و تملک دارایی ها است که اعتباری حدود ۸۴۰ هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است، اما کل بودجه بخش فرهنگی شامل ورزش، گردشگری، دین، مذهب، زنان، دین، مذهب و… بسیار ناچیز بوده و تنها به ۱۲هزار میلیارد تومان خلاصه می‌شود.

ارک – بودجه کم تخصیص یافته هم، در لابلای مقررات، شیوه نامه ها و تصمیمات ناکارآمد، بطور مطلوب بدست بعضی از مطبوعات نمیرسد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا